Sunday, March 27, 2011

Någon ryckte visst bort jorden under mina fötter

Underlig dag.Har suttit i varm bil på misslyckad färd,de vi skulle besöka var inte hemma,parkeringen tom.Engelskt landskap,tomt och kallt,brutalt vackert.Uma skrek för livet.Skrek som aldrig förr.I två timmar.Sover ingenting om dagarna.Ingenting alls.Kanske nickar till vid tutte,men rycker till så fort jag hunnit slappna av.Mycket underligt.Lulle satt längst fram,bredvid sin far,höll hans hand.Blev för mycket åka bil,för mycket i solen,spydde.Skulle promenera men Uma ville inte.Ammade i varm bil.Hon fick dragkedjemärke på kinden och ögonlocket efter min pretantiösa Gudrun Sjöden jacka.Lilla groda.Låg på min arm en stund och efterlämnade sig ett perfekt avtryck av ett öra.Jag har ätit ett p-piller och känner mig ur balans.Som om någon ryckt bort jorden under mina fötter,lite svimfärdig.Sexualitet.Sex när man är tonåring,nytt och ont och sen blir man gravid och ska bli vän med sig själv.Man går igenom så himla många olika stadier med sin kropp.Hej vem är du,du hängande mage,du trötta livmoder.Själ trött,jag trött.Trött.Borde sova men vill måla och skriva.Borde sova.Är trött på puttinuttighet och falska fasader,perfektion och annat skit.Vill ha riktiga konversationer,riktiga hjärtan,ärliga ord.Vill utplåna det dåliga samvetet vi morsor går och bär på.Inristade i heligheten.Drack en smoothie och kände mig bättre.Varför känner man sig alltid bättre efter mat?Har slutat äta socker som sagt.Eftersom att sugar is satan.Jag tycker väldigt mycket om satan,alldeles för mycket.Trollbinder mig,satan I love you so I have to leave you.

Goodnight.

No comments:

Post a Comment