Sunday, March 13, 2011

I väntans tider!

Missbrukar Facebook för tillfället.Har nämligen tre(!) stycken vänner som har gått över tiden med sina bäsar.Så himla spännande!!!Kan inte greppa riktigt att jag var SÅ stor bara för två månader sedan.Holy mama.Med tigerränder och allt.Så himla många kvinnor är livrädda för bristningar,men inte jag.Tycker att det finns värre saker i livet.Ett litet ynka pris att betala för en frisk baby..Och tur är väl det att jag inte våpar mig alltför mycket,för de är här för att stanna....Jag tror att bristningar har med genetik och hormoner att göra.Får man dem så får man dem,oavsett hur mycket man smörjer med oljor och krämer.Oljan hyser enbart en 'skön' och stärkande funktion,inga garantier finns.Dock är jag säker på att de som smörjer och inte får bristningar är säkra på att det har med krämen/oljan att göra ;-).Ungefär som med de som har haft snabba,enkla förlossningar tror att alla kan ha likadant,bara man försöker tillräckligt mycket.Vilken tur att jag har så mycket erfarenhet när det gäller förlossningar att jag slipper vara naiv.
Published with Blogger-droid v1.6.5

6 comments:

  1. Nora, jag tänkte precis samma sak häromdagen. Det där med oljor och krämer och grejer. Jag har, Tack vare dig :), accepterat mina bristningar och de är verkligen ett ynka pris för en frisk baby! Och som du har sagt förut en gång som jag alltid kommer att komma ihåg va nått i stil med ´kärleksärr´ (?) kommer jag ihåg helt fel? pinsamt när jag skrev att jag aldrig kommer glömma det ;)
    hoppas dina små älsklingar är friska snart! Paolo är också jätte snorig och hostar.
    puss MissK

    ReplyDelete
  2. Åh,fina!visst är det så,kärleksärr..Vad bra du minns!.Så tänker jag även när det gäller snittärret som jag har svårare att komma över,det är ju inte ett "naturligt" ärr som bristningar är.Men försöker tänka att det är ärr från den kärleksstrid jag hade under förlossningen.Visst har man ärr efter striden,men man kom ut som segrare i slutändan.Kanske inte vinnaren av Beach Body 2011 men bärare av liv ;-)...En dag ska jag ta mod till mig och visa hur min after babymage verkligen ser ut här på bloggen.Det är nog bland det värsta fall mänskligheten har skådat haha,efter operation,och splittrad magmuskelskadan,bristningar osv.Kanske får andra att känna sig lite bättre ;-) L mår bättre tack,rosslar som en gammal gubbe men ingen feber längre,hurra!Läskigt när febern är så hög hos de små..åh gullePaolo,krya på dig!Han såg HELT underbar ut på bilderna från Lasses utställning,så glad och gudomlig!pussKatrin

    ReplyDelete
  3. Nora, du skriver så himla bra angående förlossning och kejsarsnitt. Heja dig! Känner så mycket likadant som du efter mitt snitt. Stor kram, Heidi

    ReplyDelete
  4. Ja de där bristningarna är ju inget så klart att jämnföra med ett snittärr. känner mig otroligt dum nu som tog upp det så..
    Du vet iaf att du är en av de starkaste männsikorna jag känner Nora och det har du varit så länge jag kännt dig! Du är bara så bra! <3 Katrin

    ReplyDelete
  5. Men äsch min vän,det var alls inte dumt att ta upp bristningarna,det är ju helt olika saker :)Underlivet är ju intakt i allafall haha ;-)Du skriver så himla fina ord min kära,jag blir så rörd!Vet inte om jag är så särskilt stark,jag.Man lever ju bara sig igenom det man ställs inför!Tack för att du skriver <3

    ReplyDelete
  6. Tack Heidi!Jag vet hur det är,Du är STARK!Sofia är helt underbar <3 Kram!

    ReplyDelete