Sunday, March 20, 2011

Tillbaka från sjukan!

Det fick bli akuten med Uma i allafall.Tycker synd om syster S som fick ta hand om Lulle större delen av dagen.Hatar att känna mig otillräcklig.Hon blev för dålig helt enkelt,fick svårt att andas,kändes varm och lite dåsig.Sova och rossla.Litet blekt ansikte med små rödkantade ögon,mitt hjärta värker!Doktorn på akuten gav oss en remiss till barnavdelningen där de höll henne under uppsikt större delen av dagen.Hennes lilla hjärta och andetag gick alldeles för fort pga ansträngningen av att andas.De tänkte först behålla oss hos kvar över natten,men skönt att de släppte hem henne tillslut.Fick med en inhalator hem.Som en liten syrgasmask med medicin som ska hjälpa till att vidga luftrören.Det är läskigt med sådana där virus.Har själv haft mycket problem med just luftvägarna när jag var yngre,virus kan ju easily turn nasty,minns en gång då jag verkligen inte kunde andas och fick tas in akut.Obehagligt.
Min lilla älskade tjej.Promenerade hem med henne i bärsjalen.Tom tänkte hämta,men jag lät bli att ringa.Skönt att bara vara lite själv en stund,frisk vårluft,få tänka.Spenderar så mycket tid på sjukhus.In need of air.

Hoppas på att natten kommer att bli okay.Får vaka över lilla skruttan.

Fick många kramar av L när jag kom hem.Han är fortfarande min bebis också.Jobbigt att vara borta från honom.

No comments:

Post a Comment