Monday, January 10, 2011

Nu har mamma åkt!

..Och jag saknar henne redan!Trots att jag självklart är oerhört tacksam över dagarna vi har haft tillsammans.Nu är det bara jag,Tom,L och bebis i magen.Som envist vill stanna i värmen trots oregelbundna värkar av och till.Stegras under dagen för att sedan vara som värst under kvällen,sedan under natten och sömnen avstannar allt igen.Spännande att se när den bestämmer sig för att titta ut,lilla korven.Om det skulle gå s¨lång tid så att de vill sätta igång mig,vet jag inte vad som kan hända.Man får ju inte sätta igång en person som tidigare haft ett snitt,ärrvävnaden i livmodern pallar helt enkelt inte med det "artificiella" tryck som uppstår vid användning av värkstimulerande dropp
(som jag förövrigt är pretty big motsåndare emot,men det är en annan historia..)
Men,ej värt att gå omkring att fundera på,då tid ännu finns.

L har varit märkbart ledsen efter att "mommojh" har åkt.Han älskar verkligen hennes sällskap.Han har gråtit och varit lite ur balans,men somnade fint för natten runt sju tiden så
I am well happy.

I övrigt har vi storhandlat mat idag,städat huset också,men mest tagit det lugnt.Vädret har inte tillåtit någon längre promenad,då regnet fullkomligen har öst ner.Mycket konstigt Januari väder England bjuder på för tillfället.

Igår var det dock helt fantastiskt väder!Sol,sol,underbara sol.Gick in till stan en sväng för mig själv då mamma agerade barnvakt medan L sov förmiddag.Skönt att bara få strosa runt och bara vara med mig själv och magen.Satte mig ner på ett kafe för lite lunch.Så himla underligt med tystnaden,saknar ju L direkt.Så konstigt att vara ifrån honom trots att det bara handlar om ett par timmar.

Hade spanat in en handmålad porslinsserie med olika fordon på,i stans finaste porslinsbutik.Så som lastbilar,traktorer och bilar.Den är verkligen så otroligt fin,så nu under Januari rean kunde jag tillslut inte hålla mig längre,var liksom bara "tvungen" att köpa setet till L.Han blev helt överlycklig!Den finaste tallriken och koppen kan han ju inte använda än,men köpte även en plastmugg i samma serie,plus bestick i barnstorlek med samma motiv.
Han har suttit och sagt "traktor,bil,jeep,traktor,traktor,traktor,bil,jeep"hela dagen!

Jag älskar fint porslin,det blir så himla mycket roligare att diska då haha!Och är det handmålat blir det ju mycket mer personligt också,not so very cheesy som t.ex "Bob the Builder"

Igår passade vi även på att gå till en nyupptäckt närliggande park,som är HELT fantastisk!Är så lycklig över att ha hamnat i ett sådant perfekt område som vi har gjort nu.Lekplatsen var stooor och passar barn i alla åldrar.På sommaren finns det t.o.m en kiosk där man kan köpa kaffe och glass.Parken är jättesäker,med många grönområden ställen att springa omkring på.Och alla hundar måste ha koppel,vilket jag tycker är superskönt.Finns inget värre än oansvariga hundägare när man är ute och leker med sina barn.

Toppen,toppen alltså!

Nu har Tom förberett ett bad till mig,fina man!Sedan sängen,

GodnattKRAM!

No comments:

Post a Comment