Saturday, January 8, 2011

God skrikmorgon.

L övertrött.L skriker.L vill vara uppe,men ändå inte,bli buren,men vill ner.Vill själv,kan själv.Men ändå inte.Mammas lilla ludna gris.

Jag är fullgången.Valstor gravid kvinna.Like a whale.Tycker att det är lustigt att man hamnar liksom i olika små fack när man är på tjocken.Jag har aldrig riktigt passat in i ung mamma facket.Du vet,slät gullsibullig mage,veckoupdateringar,fasta små tits som växer ur nån H&M behå.Barnet föds senast i vecka 39,förlossningen tar max 5 timmar liksom.Ammar lite för mycket och raaahahasar ner i vikt.Med jämnårig finnig pojkvän som helt enkelt bara är ÖVERTYGAD om att bebisen måste vara en pojke.Jag menar,ung mamma är likamed pojke,right?Som vi döper till något fräsigt,typ Kevin.

Nej.Jag är mer mamma gravid 38 år plus.Hon som går äver tiden.Den trötta kroppen.Den stora magen.Bristningarna,mjölktuttarna,ärret.

Nej,jag ska inte klaga.Jag vet ju varför bebis vill vara i magen läänge. Den är som jag.Mysig liten gris.Älskar att sova,sparka,mysa under täcket.L var likadan och är fortfarande så.Helst om han fick välja skulle vi bara sitta under duntäcket i soffan och myyyyyysa hela dagen.Bara mys mys.Kramas,pussas,vara varm.Dricka varm choklad.Jag tror att min mage är som en gigantisk kopp med varm choklad.Med vispgrädde.Inte undra på att det är skönt.Vad ska man ut i januari blasket för när man kan simma fostervatten och kittla mammas revneben.

För tillfället känns det som en,vad heter det nu,krigsvagn i magen.Kugghjul som bara rullar järnet under hudytan.Bullar hit och bullar dit.Sträcker ut en fot,en hand,en armbåge.Huvudet ner som ett bowlingklot i bäckenet.I love being here mommy.

Får jag rasa lite?Ja,det får jag.Höggravida vet man ju får ju vara arga.Någon sa det,ställ gravida kvinnor på första raden i ett krigståg och då jäklarimej vinner man kriget.Skräckinjagande urkvinnor."Ett fuck you i rättan tid,ger morsan fröjd och frid".Jotack.

Men det är så himla fint också.Så himla fint.

No comments:

Post a Comment