Saturday, January 29, 2011

Barnkläder


Lullebulle min lilla kerub!...

Ska snart ta mig en megastor kopp med grönt te och sippa lite medan Uma sover på mitt bröst,as usual.Mamma har tagit på sig rollen att tvätta Lughans hundbajsiga stövlar av märket "kavat".Ah the satisfaction av härliga svenska märken.Härliga norden,dem vet vad dem gör när di designar.Kavat är de enda skomärke som passar Lulles fötter i allmänhet,guldklimpar till fötter har han.Runda och goa,precis som jag.Passar bara Herr anka-modellen.Foträta med gott utrymme o.s.v o.s.v.Tråk när man inte kan ha stilettos precis,men det problemet gäller ju inte L.Eller man vet ju inte,maybe in the future kanske ;-)

I övrigt sitter jag och browsar runt lite och funderar över barnkläder.England har det helt pissigt när det gäller barnkläder,enligt mig.Hårda knappar i midjan,hood på munkjacka(sött kanske,men opraktiskt),fräsiga nummer i neonfärger och någon text som säger "My dad is a cool dude".Rosa eller blått.Dassig blå färg med orange tryck.Uäääk.

Vill ha ekologiskt,vill ha good stuff.När det gäller de större kedjorna tyker jag att Zara har de finaste sakerna på barnavdelningarna.Monsoon har också en del fina saker men dyhyhyhyrt är det.Blir väl H&M då,men det finns bara en H&M i York området och deras barnavdelning är minimal.Suck.hej I-landsproblem.Och ja,jag vet att second hand is da shit,men Lughan med sin runda rondör passar mest i mjukt.Inga snäva second hand jeans a'la 70 tal passar min lilla kerub.

När jag har råd blir det ekologiska ullkläder från Cambridge Wool.Ibland får jag P o P kläder från mormor eller mamma.

Klurigt det där.What to wear,what not to wear.

1 comment:

  1. Jag kan tipsa om MadeForKids som just nu har en hel del på REA.

    http://www.madeforkids.se

    ReplyDelete