Saturday, January 29, 2011

Lite prat.

Lördag igen och frosten täcker marken,det känns kallt genom fönstret.Men solen lyser och jag doftar sött av mjölk.(It will soon turn sour.)Är kall,men varm så länge jag har Uma vid mitt bröst.Det har jag alltid.Hon är lugn då,vill inte läggas ifrån.Inte så konstigt egentligen,såg en bild en gång,tagen från insidan av livmodern.Bebisen låg med armarna och överkroppen tryckt mot moderkakan.Livets träd.Pulserande och varm.Måste vara bra underligt att komma ut och läggas ner,platt på rygg utan motstånd.Hon får vara i famnen nu,tills jag inte har ont längre.Då får det bli bärsjal medan jag springer efter Lughan i parken.
Hon är underbar,Uma.Växer redan mycket.Får valkar på lår och dubbelhaka.Doftar fortfarande nyfödd,himmelskt len och mjuk.

Hon sover mellan oss.Inatt var det första gången hon vaknade och skrek.Magen som krånglar.Sväljer luft vid bröstet när mjölken kommer för snabbt,sen blir det krångel.Härom natten bajsade hon ner hela Tom.Man glömmer så snabbt vilken power dem har där bak di små haha.Bara boom liksom.Brak och skvätt.

Stora blå ägon och en liten plutmun.Varje gång jag ser på henne tänker jag på ett litet smultron.Wild strawberry.Mitt lilla.

Lughan pussar henne nu.Lyser upp när han ser henne och säger hennes namn.Um-ma,Umma,Uma.Min stora lilla fina pojke,säger "cock" om fåglarna.Eller,han säger cock om det allra mesta faktiskt.Springer in i rummet och viftar med sina armar,pekar upp i luften "COCK,MAMMI,COCK".Eh ja.Det blir ju kul att återvända till waldorflekis på onsdag hehe.

"svischsvisch" är flygplan.Så när han ser en fågel som flyger uppe i luften blir det "svischsvischcock"Jag har försökt med allt,clock,duck o.sv men det är bara cock som gäller.
Han är så underlig min lilla L.Kysser fönstret med passion för att sedan springa över till mig i fotöljen och klappa mitt huvud.Sedan tillbaka till fönstret och kyssakyssakyssa.Han suger inte på tummen,men däremot gör han två andra "comfort"saker.Den ena är att han suger på underläppen medan han känner på tippen på överläppen,där "snorskåran" börjar,med långfingret.Den andra saken han gör är att sluta ena handen och fingra på den lilla utbukting som uppstår på sidan av handen när en mullig hand sluts.Mystroll.

åt sushi igår.Efterlängtat.Jag vet att man säger att man FÅR äta sushi som gravid,men jag tog aldrig risken.Jag åt heller inte mozzarella.Så slipper man oroa sig.Måste medge att jag gått och blivit lite av en vekling dock.Pallade inte den råa bläckfisken,hua!

Ärret är pretty bad.Avslutade antibiotikakuren igår.Är inte bra än så kanske behövs det mer antibiotika,men doktorn avvaktar för att se hur jag mår om ett par dagar.Så att man då med säkerhet kan fastslå att det är infektion kvar om jag börjar må dåligt igen.Jag är så himla dålig dock.Har lite av en guilt trip när det gäller L.Vill busa och mysa.Vill leva,springa,jaga,kela.

Smärtan sick på vänster sida.Adhesion kanske tror dem.Sammanväxning av ärrvävnad och inre organ såsom urinblåsa och ändtarm(fresh).Titthålsoperation i sådana fall.Hoppas inte.Men man känner sig ju van nu,stammis på sjukhus.Polare med sköterskorna,katetern och nålen.Hej på're,tjeeenare!

Älskar ljuden Uma gör.Morrar som en liten tiger vid bröstet.Suckar och gäspar med ett rött litet ihopskrynklat ansikte när jag lyfter upp henne mot mitt ansikte nära,nära.Kysser mjuk kind,gnuggar näsa,mot näsa.

Har Manuka Honey på mitt ärr förresten.Good stuff.Doftar som hela himlen i mina brallor,bättre än doften av infekterad vätska alltså,hurra!

No comments:

Post a Comment