Sunday, January 2, 2011

2010 Lista!

Någon vidare bra 2010 Resume fick jag inte till denna gång,men knåpade ihop denna lista lite snabbt,så att lite av en överblick finns tillgänglig :-).


1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?

Bodde på landet,blev med barn en andra gång.Flyttade hus tre gånger(ofrivilligt bör tilläggas.)Men nu är det mycket bra allting igen,det ordnar sig alltid till det bättre så länge man hålllr sitt sinne öppet.

2. Höll du några av dina nyårslöften?

Inte alla,men kanske hälften utav de mål jag satt upp för mig själv fullföljdes.


3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?

Yes!Min allra finaste K fick världens finaste son!

4. Dog någon som stod dig nära?

Nej,och för det är jag innerligt tacksam!

5. Vilka länder besökte du?

England och Sverige.

6. Är det något du saknar år 2010 som du vill ha år 2011?

Mer stabilitet i tillvaron.Gärna att bo kvar i detta underbara hus!Hoppas på att få se ännu mer av min familj hemma i Sverige.

7. Vilket datum från år 2010 kommer du alltid att minnas?

25 Augusti då vi fick veta att allt stod bra till med bebis i magen,Lughans första födelsedag..

8. Vad var din största framgång 2010?

Att jag lyssnade så mycket på mig själv och tog intiativet till att gå "privat" med Yorskshire Storks.Beslutet om hemmaförlossning,att jag inte lyssnat på NHS.Att jag gjort allt jag kunnat för att varje dag vara en så bra mamma till L som möjligt.Att jag mer och mer finner mig själv och sättet jag vill leva på.Många fina saker!

9. Största misstaget?

Att jag lätt blivit så stressad vid saker som varit övergående,att jag varit lite för hård mot mig själv många stunder.Att jag inte sagt ifrån ordentligt de tillfällen då vissa personer tagit för mycket.

10. Har du varit sjuk eller skadat dig?

Ett par större förkylningar,men annars inte!2009 var ett tillräckligt sjukt år tror jag nog kroppen känner.

11. Bästa köpet?

Min kamera i början av året!Vår Emmaljunga vagn vi fick för en billig peng på Tradera!

12. Vad spenderade du mest pengar på?

Ekologisk mat.Våra soffor.Privata barnmorskor.

13. Gjorde någonting dig riktigt glad?

Min son och Tom gör mig lycklig varje dag.Bebis i magen.Mina barnmorskor har gjort mig väldigt glad också,de har förändrat mitt liv på många sätt.Min fina familj hemma i Sverige!

14. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2010?

Florence and The Machine- You ve got the Love.Bon Iver-Skinny Love.

15. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?

Gladare på många sätt!Har ju haft L med mig under hela detta året,och hela denna graviditet har Tom fått uppleva tillsammans med mig.

16. Vad önskar du att du gjort mer?

Tagit mer kontakt med vissa människor,kanske ätit lite nyttigare under vissa perioder hehe.Fler date-kvällar med Tom kanske?

17. Vad önskar du att du gjort mindre?

Stressat!

18. Hur tillbringade du julen?

Med L och Tom på Julafton.Svärfar,Toms syster och hennes dotter på Juldagen.

19. Blev du kär i år?

Kärleken till Tom blir djupare för varje dag!


20. Hur många one night stands?

Lite oseriös fråga kanske haha,inga såklart!

21. Favoritprogram på TV?

Master Chef!

23. Bästa boken du läste i år?

"You are your Child's first Teacher"-Rahima Baldwin Dancy."Guide to Natural Childbirth"-Ina May.

24. Största musikaliska upptäckten?

Bon Iver.

25. Något du önskade dig och fick?

Bebismirakel i magen.En frisk familj!

26. Något du önskade dig men inte fick?

...



28. Vad gjorde du på din födelsedag 2010?

Shoppade lite,dansade med dåvarande grannen,åt mat med Tom och såg på film.

29. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?

Mer energi!Alla världskriser som varit.


30. Vad fick dig att må bra?

Tom och L!Positiva tankar..Kärlek,musik,böcker,mamma..

31. Vilken kändis var du mest sugen på?

Inte sugen på på DET sättet,men hade inte tackat nej till att träffa personer som t.ex Dalai Lama,Paolo Coelho,Stephen Fry.

32. Vem saknade du?

Familjen hemma i Sverige.

33. De bästa nya människorna du träffade?

Mina barnmorskor Kim och Jo.

34. Mest stolt över?

Min son förstås!

35. Högsta önskan just nu?

Att bebis får må bra och kommer ut som den ska,förhoppningsvis sooner rather then later,att min önskan om VBAC går i uppfyllelse.Att L fortsätter att ha en så god hälsa som han har.

No comments:

Post a Comment