Tuesday, June 28, 2011

Saker som stör mig just idag.

1.Folk med planerade snitt som påstår att de "vet precis hur jag känner"...Eeeh.Nej.Att genomgå två långa,oerhört komplicerade förlossningar med nära dödlig utgång,att ha allvarliga infektioner och spendera de första 6 månaderna av sina barns liv in och ut på sjukhus är inte samma sak som att ha planerat snitt,nej.Absolut inte.

2.Folk som är i förlossning och smsar eller facebookar samtidigt!Då är man uppenbarligen inte i full blown labour enligt mig.Båda mina förlossningar har kommit igång med sjukt stor kraft,från noll till hundra.Så det är väl olika från person till person.Vissa börjar kanske med 10 minuter mellan och inte så starka värkar och hinner kanske med sin lilla iPhone.Men under mina förlossningar har det absolut inte hunnits med några sådana grejjor.

3.One Born Every Minute,USA..Fy fan alltså.De får Epidural innan förlossningen ens har startat.Ligger där som otacksamma paddor och smsar.Ba "ojdå,nu sa de att jag var öppen 10 cm,då får jag väl börja krysta då"....Ha ha liksom.Om det vore så enkelt att bara "öppna sig"

4.En waldorf mamma med fyra lätta graviditeter och hemmaförlossningar var "oerhört chockad och upprörd" över det faktum att hennes femte barn var i breech position,alltså rumpan ner,och enbart vände på sig i sista stund...Hon hade behövt att ha ett ultraljud,ve och fasa,som hon är så mycket emot.Men bebisen vände på sig som sagt,så hon fick sin femte,jättelätta hemmaförlossning igen.Vilken tur.Som hon sa "man är ju erfaren och vet hur det går till,så man vill ju inte faila med kejsarsnitt på slutet"....

Wake up call.Bebisar dör i magen.Bebisar föds för tidigt.Bebisar föds handikappade.Bebisar och mammor dör under förlossningar.Det finns större problem än en femte bebis med rumpan ner efter fyra lätta,vackra komplikationsfria jada jada fucking jada.

Så jävla mycket yta allting är.Image och yta.Pallar inte.Get a life.

No comments:

Post a Comment