Tuesday, June 28, 2011

Barnen

Vi hade det så fint,jag och L idag.Vid lunchen satt vi och pratade,han smaskade äggröra med balsamico vinäger och hummus och mozarellaost och skrattade stort och länge med öppen mun.Pratade om att pappa var på jobbet...Funderade en stund och sa sedan att "pappa sofva"..Att pappa sover uppe i sängen.Det brukar jag säga till honom på morgonen när vi äter gröt och Tom fortfarande sover däruppe.Efter att han har ätit upp sin gröt vandrar han längtansfullt omkring nere vid trappan och grinden.Väntar på att pappa ska komma upp så att han får krama honom.Grinden som jag har börjat glömma öppen mer och mer.Fyfy.Två gånger idag så har nedervåningen plötsligt fattats på son,och uppför trappan har jag sprungit och hittat en glad pojke i sitt rum,bläddrandes i böcker.På fem röda går det!Supersnabb.Han har utvecklat en grym teknik på att sljuta uppför trappan..

Igår var det så varmt,jag passade på att tvätta och torka alla kläder.Hängde upp lakanet till gästsängen och L stod länge och tittade på den...Sa "mommojs"..."Assi"...Han saknar dem.När A åkte hem i fredags,vinkade vi hejdå vid bron.När vi gick förbi där idag så sa han "byebye Assi,häädå Assi" och såg ledsen ut.Sprang fram till griffeltavlan där A målat ett självporträtt och pussade på hennes mun,smekte håret.Fick krita över hela munnen.Dansade till musik och fortsatte att pussa henne.

Han är så himla rolig.En riktig entertainer.Älskar att sitta och prata med honom och orden bara flyger ur honom i snabb takt.Det strömmar ord på både svenska och engelska.Tittar i böcker med honom och förbluffas själv över ord han kan och kommer ihåg,som jag själv inte ens minns att jag har sagt mer än en gång...Han tittar mycket på Mamma Mu i boken där hon ramlar på taggtråd och slår i huvudet så att hon får en bula."Åååååh kossa lessen,kossa bula".."Kråka komma"....Kråkan kommer och ska hjälpa till med fryst spenatförpackning på huvudet.."Ajajaj"..

Han älskar Uma så mycket.De älskar varandra.Älskar att ligga och gosa och skratta åt varandra.Tacksamheten över att få se dem växa tillsammans,se relationen de har sinsemellan är stor.Så magiskt!!!Uma är helt kär i honom.

Idag på sovstunden somnade hon på mage medan hon klämde på min arm.Jag låtsades att jag sov,så somnade hon.Ha!Ammar henne alltid till sömns,men på sista tiden har hon mest lekt med bröstet,blir mer pigg av det liksom.Tycker tutten är rolig och börjar skratta fast hon ska sova.Så jag provade med att lägga henne på mage tätt intill istället och det funkade.Funkade inte på kvällen dock hmm.Men det gör förstås ingenting.Men det var hur gulligt som helst när hon låg och klämde rytmiskt på min arm.

Det har varit varmt idag,men ingen sol.Gick en sväng in till stan,Lughan jagade duvor och pratade för sig själv i vagnen.Han har så stora känslor inom sig.Om jag blir lite arg eller får säga ifrån angående något,blir han så otroligt ledsen.Skakar på huvudet och hela kroppen darrar av tårar och ängslan.Som om hela världen hade gått sönder.Det gör ont i hela mig då.Blir bra igen direkt om jag kramar om honom och håller nära,nära.Min lilla,stora pojke.Tycker så mycket om att dansa med dig och läsa för dig och leka med dig och vara i din närhet,gubben.Varje morgon när jag kommer in till dig blir jag galet lycklig av att se dig.
Knäppa lilla svettiga,morgontrötta,glada pratkvarn.Min pojke.Jag älskar dig.

No comments:

Post a Comment