Sunday, June 12, 2011

Hey baby,I love you so.














5 månader av himmelriket har du gett mig,älskade lilla tjej.Mycket skrik och gråt och ängsliga utrop har det såklart varit på vägen,men du är min allra bästa,bästa,mysigaste lilla tjej.Herregud vad jag är lycklig över att du är min,att du kom till oss,att du äntligen är här!Med mamma,pappa och storebror.Du är så mysig,rund och go,och trots att jag vet att pappa helst vill se dig i den egna säng snart,då han inte kan sova längre,njuter jag i hemlighet så otroligt mycket av att ha dig så nära hela tiden.Världens bästa lilla prinsesskorv att ha i sängen.Doftar gott,smakar bra.Är underbar med alla dina små veck och mulliga små delar.
Du vill ut nu!Du vill inte vara en bebis längre!
Du vill kunna gå och springa,precis som din bror.
Du är som lyckligast när jag får bära dig,när jag ställer dig naken på golvet,håller dig under armarna och du ser ut som att du tror du flyger.Min älskade lilla humla!
Jag förstår inte hur tiden kan gå så fort.
Du är min dotter,dottern som jag väntade på så länge,som plötsligt är här.
Du berikar oss med din närvaro,min ängel.
Dina glada utrop,ditt öppna skratt,din lycka när vi lägger oss för att amma i sängen när du är trött,din lilla smilgrop på det där underliga,perfekta stället precis under unerläppen.
Hur förtjust och kär du är i L och din pappa.
Hur du glatt ploppar upp med ditt lilla huvud så otroligt tidigt på mornarna.
Med ögonen fulla av grus och små påsar under ögonen!
Alldeles för trött för att egentligen orka vakna,men du bara måste vakna!
Du vill upp!Du går från noll till hundra på ett par sekunder.
Från att sova hur djupt som helst,bestämmer du dig plötsligt för att
"Nu är det nog!Hej världen!"..

Jag väntade visst miljoner år
på denna enda minut.


No comments:

Post a Comment