Saturday, June 4, 2011

Förlåt

Vill be om ursäkt angående det arga inlägget om förlossningstrauma här om dagen.Hoppas att ingen tog illa upp eller kände sig alltför träffad personligen.Saken är den att jag menar inte att vara arg,jag vill inte vara arg,jag är i vanliga fall inte en arg person.Jag brinner för kvinnor.Jag brinner för att att vi ska må bra och ta hand om varandra.Systerskap.Så jag blir så himla ledsen när jag ser så mycket brist på empati jämtemot varandra.Känns som att många tävlar mot varandra och inte räds effekten av att trycka ner någon annan.Och när jag blir ledsen blir jag arg.Och så exploderar jag i skrift.Jag vill bara att kvinnor ska få sluta må dåligt!Vi har ingen rätt att döma andra människor för deras val angående barnafödande.Man kan heller inte säga hur en annan person har upplevt en sak som är så himla personlig.Det handlar inte om prestige eller att tävla.Ibland känns det som hela mammavärlden består av ett evigt jämförande och tävlande.Jag tycker att det är så trååååkigt och tycker att de flesta människor skulle behöva gå i någon slags empati-kurs ;-)..Men det hjälper inte att bli arg.Det vet jag.Så förlåt!
Published with Blogger-droid v1.7.0

No comments:

Post a Comment