Sunday, August 8, 2010

Mormödrars händer.

Det börjar bli sent nu,borde gå till sängs och få min skönhetssömn.Tom är duktig,han sover nu.Om jag känner mig själv rätt så kommer jag buffla in mig i hans rygg och sniffa högljutt tills han motvilligt vaknar.Elaka fästmön.

Är bara så bubblande inspirerad och full av förhoppning inför dagarna som kommer.

På tisdag far vi ner till Toms mormor på semester.Hon bor i södra England,Devon närmare bestämt och lagar världens godaste mat.Förra gången vi var där,i Oktober förra året,tog hon mig till kyrkan där Toms morfar jobbade som pastor innan han dog.Hon kramade hårt min hand under hela gudstjänsten,rynkig och len och darrande av kärlek.Det var så fint.

Jag är så väldigt glad och tacksam över alla nya människor jag lär känna genom Tom.Ny släkt.Ny älskad familj.Det behövs ibland,då den egna familjen känns så långt borta.

Nu ska jag buffla på kärestan!

1 comment:

  1. hej älskade Nora! som vanligt går ja in på din blogg varje dag efter att ha läst andras bloggar ( rutin: först modebloggar för skojs skull, några andra mammabloggar å sist din, för att till slut få hopp om mänskligheten å avsluta dataknattrandet med värme i hjärta å själ ;)) hehe <3
    å kan inte du lägga upp bilder på huset? fast gör det bara om du vill....
    Hoppas du mår bra!! Här i sthlm är det regnigt å jag ser framemot hösten.. inför målarskolan å att bli gudmor. Hoppas verkligen vi ses till hösten eller våren.
    många tankar å kramar å pussar till dig å ze family./ Maja

    ReplyDelete