Thursday, August 26, 2010

Body Boredom

Bara så tråkigt.Detta med IDEAL alltså.Trååkigt.Ser smal modell och folk pekar på mig,undrar och frågar "Nora,känner du pressen?".Och jag,jag orkar fanimej inte bry mig längre,vafalls?Bryr mig FÖR lite typ.Come on liksom.Lite fit kan man ju bli,sådär mellan graviditeter och i livet,i bikinin.Men jag är likgiltig.kan inte låte bli att känna mig,ja nästan lite läcker.Riktigt jävla fin och sexig i mina prinskorvsben,runda vader och knubbiga fötter.Orkar inte bry mig om vad män tycker om min rumpa,jag älskar min rumpa!Min kropp är inte sjuk av cancer,inte fel.Bara fin.Får man tycka så?

För jag ser inte idealet.Jag vet,det låter konstigt men jag ser verkligen inte längre.Är verkligen smal det som är snyggast?Jag vet inte.Känner mig lite som en idisslande kossa som uttråkad piskar bort en fluga med svansen.Bara så fett jävla trååkigt och oväsentligt.Jag som brukade bry mig så otroligt mycket men nu är det bara så himla passerat.Är det kanske framtidens vingar jag känner?Kan vi bli fria snart,kanske redan nu.

Tänkte på en bild som togs av mig.Kjolen liksom körde in i mitt fläsk så att det bullade sig lite konstigt under tröjan.Jag kan inte längre se att det är fult.För det klassas det ju som,fult.Allt som bullar ut får underkänt.Men jag kan verkligen inte förstå ur estetisk synvinkel vad som skulle vara fult med en kurva som bullar ut och är mjuk.Helskönt ju.

Jag vill ha armar som kan hålla andra människor vid liv över ytan av vattnet.Då är jag nöjd.

1 comment:

  1. Tack! Behövde verkligen få höra det där.

    ReplyDelete