Tuesday, August 3, 2010

Bajset?

Imorse när jag plockade upp en varm liten gos pojke från sängen och tog honom till badrummet för en liten change of bum,utbrast han kort och konsist."Bajsat".

Jaha,tänte jag.Vilket magiskt barn som talar om det för mig,(som om man inte redan kände det på doften hehe ;-)).Tyckte att det var mycket gulligt.Nu hör till saken att han fortfarande håller på att säga bajs.Om allt.Satte på nyheterna,bilder från översvämningarna i Pakistan kom ut."Bajs". utbrast L.Tog fram trä klossarna."Bajs" sa L.Han tittade kärleksfullt på mig och gav mig en mysig kram.Mumlade "bajs" mot min nacke.Telefonen ringer,"det är pappa", sa jag."Bajs pappa" sa L.

Nu får vi nästan hoppas på att detta är en liten övergående fas.Roligt och charmigt tycket den optimistiska mamman.Mindre charmigt kanske främlingar tycker att det är då han ropar det åt dem där han sitter i vagnen.Tack Gode Gud för att vi är i England!

No comments:

Post a Comment