Saturday, July 2, 2011

Ville bara säga hej,tänker på er.

Family-time,helg och så.Hinner ingenting,fast jag tror att jag har tid.Klippte håret imorse fast jag egentligen inte har råd,men herregud så mycket bättre man känner sig.Tom insisterade och jag följde order.Satt och njöt i stolen med en krämig latte och en muskelknutte vid namn James.Han tog hand om mina trassliga små hårbitar helt jättebra.Verkligen....Speciellt med kroppen och ärret och bristen på tid att göra något åt saken,så är det här med hår en bra let-it-all-out kanal.Att vakna upp som mamma och titta sig i spegeln och inte känna igen sig själv,alls,är ingen bra grej.Identitet har nog aldrig tidigare varit så viktigt.Det där lät väl helt ytligt,men jag menar det inte så som det låter.Äsch.Det är inte å att jag försöker skapa en bild av mig själv,utan mer hitta tillbaka till hur jag såg ut innan.Bara för att känna igen sig själv.Det är befriande.Man blir glad."Men,det är ju du!"-Fortfarande jag.Mamma,men fortfarande jag.-Egentligen så känns det som man mest finns i relation till andra människor,och eftersom att jag lever så himla mycket själv,så finns jag ibland inte.Känns det som alltså.Kan bli överraskad själv när jag har en konversation med en annan människa och bara"wooow,jag kan ju prata!Jag har en personlighet,hurray!"..

Aja.Ni fattar kanske inte vad jag menar.Är så himla trött.Vet att jag borde sova,det tänker jag varje morgon."Måste gå och lägga mig tidigare ikväll."Men jag är usel på att göra det.Har sprungit upp och ner för trappan minst fem gånger sedan sju-tiden ikväll,ammat Uma.Amma Uma,amma Uma,amma Uma.Forever hungrig är hon,min lilla tjej.Jag drar ut tutten redan i början av trappan,känner mig mycket rutinerad.Tom är van vid det här laget att jag har tutten ute som slänger runt hela tiden.Måste verkligen skärpa till mig när postgubben knackar på dörren,så man inte glömmer en tit eller två.MYCKET lätt hänt.Brösts,vad är det liksom.Mjölkmaskiner.

Men just det,pratade om att jag klippte mig.Det var himmelriket att sitta där,iallafall.Fick värsta energy-boost och var så himla lycklig.Tom stod med barnen och väntade när jag kom ut,vädret var så himla fint.Gick till The Museum Gardens och lät L springa omkring fritt.Han jagade ekorrar och fåglar.Bajsade litegranna så jag fick byta.Hittade ingen papperskorg så vandrade med en bajsblöja i handen halva vägen hem.Tom tog vagnen med en sovande Uma i,och jag sprang efter L och lekte med honom.Underbart.Min lilla prins.Så stor han känns,fast väldigt liten.Känns så himla roligt att lyfta upp honom på ryggen och kuta snabbt,snabbt över ängen.Det är nog inte många år man kan palla att springa omkring med sin son på ryggen,menar jag.Jag kommer nog känna mig som en liten lort i jämförelse med honom en vacker dag.Pojken min.

Annars då?Jo,okej.Kan fortfarande bli SJUKT irriterad när det gäller förlooossningar.Fyfan vad jag är trött på skiten.Men iallafall.Scenariot;En målad bild på en nyförlöst kvinna med nyfödd bebis i armen,höjer blicken mot skyn med euforiskt uttryck i hela ansiktet.Mannen stirrar förälskat på henne.ÅÅåååååh vilken superkvinna hon är.Tezten under målningen lyder:

"Why choose epidural and hospital,when you can choose to have THIS at home"..

Det är så himla långt ifrån mig.Det är det jag menar med att jag liksom inte kan kommunicera med vissa steiner freak på skolan.Det går inte.Du förstår inte mig.Det är så trångsynt.För mig handlade det inte om ett sådant val.Min frågeställning är lite annorlunda..Den ser ut så här..:

"Why choose death when I can live.Why choose death for my children,when I've got the ability to choose life.To make it through."..

Lite annorlunda.

Fast lite kul,är det.Med snitt.Ibland.

För ett par veckor sen sa en vän till mig en sarkastisk filosofisk kommentar till mig på fejjen,och ja svarade.."deep."...Då sa han.."Yeah,you would be after two children"...

Och jag ba..."I've had two emergency cesareans love.Pussy all well and happy."

För det sa Lyndsey till mig på lekis.Hon hade akutsnitt med första och två traumatiska vaginala med de två yngsta..Hon ba,"WTF,you can survive without vaginal deliveries,Nora.The only thing you get is a saggy pussy"..

Hon är så himla rolig.Hellre tajt och hel än fet waldorf-mutta i poolen ;-)..För det är verkligen något disturbing med alla dessa tjocka,håriga 40åringar som klämmer ut sju ungar hemma i vattnet tillsammans med sin nakna man.Usch.Nej.Orgasmiiiic Biiiirth.Jotack.

Borde diska all disk.Men.Orkar inte...

Imorgon ska vi åka till Botton Village,det är vårfest där!Tänkte köpa lite biodynamiska köttbitar att ha i frysen till köttätaren från sweeeden kommer i nästa vecka.Mamma kommer på torsdag...Älskade mormor.SKÖNT.Åh,det är skönt med sommar och fler svenska nyllen.

Botton Village är litegranna back to the rooots.Där jag och min loverboy träffades.Vet ni hur vi träffades?Får la berätta det då.Någon gång.

Hoppas allt är fint med Er!Saknar bloggen.Önskar att dygnet hade flera timmar.Eller att någon fanns till hands och bar omkring på Umis ett tag ;-).Herregud.Hon är verkligen en apa.En liten tjock apa.Som bara vill klamra sig fast på höften.Min rygg och axel säger NEJ NU RÄCKER DET.Men det hjälper ju inte.A mama's gotta do what a mama's got to do.

Natti.
Published with Blogger-droid v1.7.0

No comments:

Post a Comment