Friday, July 29, 2011

Kärleken

Har duschat.Kroppen värker,ärret värker.Är svullen,och smärtan gör sig påmind från ärr upp till naveln.Barnen sover tryggt.Har precis ammat Uma för en andra gång ikväll.Det doftar choklad från köket,jag hör hur Tom rumsterar runt där nere.Förbereder och bakar.Världens finaste man,min Tom.Ödmjuk,varm,omhändertagande.Räds inte tystnaden och de kortfattade meningarna.Perfektionen och effektiviteten.Det är bara varmt därinne i bröstet på honom.Jag lär mig.Att tystnad i många fall betyder omtanke,omsorg.Att lyssna in.Alla gör inte som jag.Jag gapar och skriker och är så himla passionerad,som om det skulle vara beviset på att ta in,lyssna,bry sig.Man är bara sig själv,och hjärtan av guld kommer i många olika förpackningar.Jag ska sova nu,i min stora dubbelsäng.Med vetskapen i det trygga faktum,att jag inte sover ensam inatt.Att han sover bredvid.Att jag får vakna upp i min familj som jag,vi tillsammans,kämpar så för att få ha.Det krävs väldigt mycket eld för att man ska kunna lysa upp stegen in i framtiden,där vi går.Bredvid varandra.Alltid bredvid,tillsammans,aldrig ensam.Elden och kraften skapad av hjärteglöd.Herregud,vad vi människor kan brinna.Det är så skönt att gå och lägga sig på kvällen,när man vet att allt mörker klarar vi tillsammans.Och att jag är så tacksam för det.Vilken gåva!Att få vara älskad som man är.Ta tillvara på det...Lev i kärlek!
Published with Blogger-droid v1.7.2

No comments:

Post a Comment