Sunday, July 24, 2011

Det här med terroristen förresten.

(Jo,för terrordåd är det minsann,trots att han är skandinavisk)...Ser på fb och många andra sajter att folk önskar att Norge hade dödsstraff.Att de önskar att han var död.DÖD ÅT HONOM.O.s.v.Är det någon mer än jag som är märkligt "lättad" över det faktum att han inte tog livet av sig som de flesta andra gör?.Jag tycker att själmord är en billig flykt.Ultimata fegis-grejjen.Också det naturliga.Att man tar livet av sig efter att ha utfört en sådan sjuk handling,tyder nog på att man är mänsklig.För vem orkar leva med sig själv efter att ha utfört ett massmord?Missförstå mig rätt,om jag var en anhörig,skulle jag med största sannolikhet vilja ha ihjäl honom med bara händer,men just ett skott i huvudet tycker jag är så "snällt."..Att komma undan lindrigt och smärtfritt.Nu kan han stå till svars,nu får han leva vidare med sig själv.Nu får han förklara....Jag tycker på sätt och vis att jag kanske är respektlöst som analyserar kring detta,hur man överhuvudtaget kan analysera i denna öronbedövande,ofattbara,blodsmakande sorg....Jag menar nog bara att för honom,är nog döden inte ett lidande nog.Vad nu lidande är för honom.Om han nu överhuvudtaget KÄNNER lidande.Din sjuka jävel.Det är bara djupt tragiskt allt.Och chockerande att inte en enda engelsman jag känner,nämnt det som hänt i Norge.(inte svältkatastrofen i Afrika heller för den delen)...Amy Winehouse pratas det mycket om dock,hur tragiskt det är och hur ung hon var.Jag är också ledsen.Jag älskade Amy och hennes musik.Så ensam hon måste varit,i sin ångest.Men på Utöya,i Norge,släcktes minst 85 unga,människors liv.Oskyldiga.Med talang och själ och ljus.Ett liv är alltid ett liv,oavsett kändisskap.Bara en tanke.
Published with Blogger-droid v1.7.2

No comments:

Post a Comment