Wednesday, July 20, 2011

Frustration

Jag är typ helt allergisk mot föräldrar som drar omkring på sina sjuka barn och smittar sin omgivning.Jag fattar dilemmat,ibland måste man kanske ta med sin unge till dagis även när den har spytt under natten,men.Jag pallar inte det tänket.

I helgen var det ju inte bara Lughans födelsedag,utan även hans kusin.Tom syster sa att hon hade haft lite ont i magen under natten pga av en förstoppning som släppt,men att hon gärna ville att vi skulle komma iallafall.När vi kom dit låg kusinen och sov mitt på golvet,det visade sig att hon hade haft hög feber,hade spytt hela natten och haft diarre.Kul.

Jag fattar verkligen inte.Oansvarigt tycker jag.Nu har L varit sjuk nästan hela dagen i svåra magsmärtor och spytt mycket.Jag tycker att man som förälder är ansvarig att blåsa av tillställningar då barnet är sjukt,alt.informera om barnets tillstånd så att vi kan ta ställning om vi vill riskera att bli sjuka eller ej.

Varför kan man inte säga sanningen liksom...?Jag skulle ALDRIG dra med mitt sjuka barn till toddler group.Nummer ett så är det elakt mot barnet,nummer två så är det elakt mot de andra barnen,och deras familj.Nu kommert säkert Uma vara sjuk och ha ont i magen och spy hela natten,sen dippar jag och sedan Tom.Kulkul.Jag som älskar att spy.Jag som inte har nog med saker att ta hand om som det är.Morr.

No comments:

Post a Comment