Thursday, July 21, 2011

Ääääääh

Är så sjukt trött.Ont i huvudet.Huset är ett enda stort kaos.Alltså Juli i England.Det har bara regnat och regnat och regnat och jag blir hela tiden avbruten pga av bebis som skriker,tvååring som skriker,bebis som skriker,tvååring som skriker,man som gnäller,och så skriker bebbisen igen..Har typ.Cirka.Säkert 10 påbörjade blogginlägg.Halvskrivna,oredigerade.
De va färska då,men gamla nu.Skulle publicera och kanske lägga till en rad,då vaknar ALLTID Uma och kan absolut inte somna om jag inte går och lägger mig med henne.Tuttetutte.Ligger och tråkar ihjäl mig där i mörkret.Känner att det räcker lite nu.Hon är snart sju månader,
(herregud liksom.Fick kallt hjärta av att bara skriva orden.Vart tog tiden vägen??)
Och hon bara skriker.Går fortfarande till Osteopaten som behandlar traumat hon har med hjälp av cranial therapy,traumat som lett till att hon får som migrän.Ungefär som en hjälm eller mössa som sitter hårt,hårt.Lång förlossning o.s.v.Hon kämpade så mycket,lilla skrutt.Andrea,osteopaten,den sexiga guden,lovar att det kommer att bli bättre snart..
.När "mössan" eller "mönstret" i hennes skallben ger med sig lite.
Mjukas upp,förlöser.Förlossning.Lossas.Aja.Det blir nog bra tillslut...


Är bara så trött i kroppen.Och min hjärna har helt slutat fungera.
Vill bara göra kreativa saker istället för att planera när nästa tvättillfälle,blöjbyte,mat,ut och gå,torka,diska,vyssja,bära,AMMA osv sker....Tror pricken över iet blev den där magsjukan som slog till igår.Är helt dörädd för att dippa själv.Villintevillintevillinte.


Har sjukfobi sedan efter förlossningarna.Alltså EFTER,inte under.Under en förlossning,fine fine,infektionerna och kirurgin efteråt,not so fine.Orkar inte maktlösheten,bristen på kontroll.Hur svag man är och hur hopplöst,hjälplöst allt är....Okej.Det är bara magsjuka vi snackar om,så jag kanske ska lugna ner mig med det svarta,dramatiska.Hehe.

Städa huset var det ja.

Funderar på att smyga in i garaget istället,för att måla.Ja.

Nu har jag skrivit en liten stund,och hittills har inget stört mig.Kanske ska trycka på publiceringsknappen så att jag inte riskerar min skrivarlycka.Så att inte dessa tämligen meningslösa ord också blir del av den stora hög av opostat material som befinner sig i mina sparade utkast..

Asch.De orden som var så fräscha,nu är det liksom gammalt.Skrev en text till L angående födelsedag,mest för mig själv.Skriver om det mesta,men när det gäller födelsedagar är jag ganska privat.Inte så många bilder o.sv...Vet inte varför.Känns privat liksom.Har någon spärr.Konstigt.Gick tillbaka i arkivet och ser att jag inte ens nämnt Ls första födelsedag.Trots att det var det största som hände den sommaren...

Alltså,jag är ingen ignorerande morsa.Bara skriver inte så mycket om just det.
Just nu är heligt alltid.Men kanske publicerar jag sen.Något litet.Om födelsedagsbarnet.My boy.

Aja.Publicera var det ja!Sa jag att jag skulle städa eller måla nu.?.Äsch.Ska äta smörgås först.
Och dricka lite kaffe...Har fått L att börja dricka ekologiskt camomillte,han säger "Lughans koffi,Lughans koffi" och surplar så fint"..han älskar att lukta på min kaffeburk med kaffepulver i.Han springer ut i köket och skriker "NIFF" "NIFF"...Han vill sniffa.Han är underbar!

Publicerar,NU!..Kram.

No comments:

Post a Comment