Thursday, February 23, 2012

Torsdag eftermiddag!




Hej finingar! :) Lughán och hans farmor ligger och vilar medan Uma leker rövare i min sminkväska haha.Barnens farmor är över från Frankriker ett par dagar,hon stannar visserligen hos Toms syster,men just nu är hon här.Sovandes haha.Vi har busat i parken och Lughán blev sååå trött så att han däckade <3 Mammas lille varma pluttgubbe. Vädret är det lite si och så med,andra dagen med regn,men varmt är det iallafall.

Har en grönsaksgryta på spisen som står och puttrar inför kvällen,använder upp de alldra sista grönsakerna innan maten kommer imorgon :) Matleverans på fredagar är efterlängtat..Skrämda morötter och potatis är det enda vi har kvar.

Lördagens film trillade ner i brvlådan,ska titta på "There will be blood"...Vi har ju dejtkväll varje lördag,så det ska bli mysigt.Efter Lughán kom har jag inte sett så mycket film,så jag arbetar mig igenom alla de filmer alla andra redan har sett haha..

Bäst hittills:"Lars and the Real Girl."

Varmt rekommenderad.

Min pannkakstårta som ni ser.Åt sista biten idag :P Rullar väl fram snart.

Publicerade bilderna på FB,som man gör,fick jättemycket positiv respons hahaha.Det är väl inget speciellt med den :) Det roligaste är när folk säger att jag är en sån supermamma som bakar.Nu innehåller ju inte just den här tårtan något raffinerat socker,men jag är ju emot socker och bakning egentligen.För vissa kan det kanske vara oskyldigt,men jag vet inte hur gulligt eller charmigt eller supermamma-aktigt det är att baka hur mycket som helst(som jag gör) och få ungarna att käka upp det sen ;-) Nästan taskigt.Man vet ju aldrig om man när en framtida sockerberoende vid sin barm.Jag vet ju hur det är,det där med sockret,och det är faktiskt inte kul.

Men NU ska vi inte vare så bittra haha.Jag älskar ju att baka,det är som terapi för mig.Precis som smink.Men ge fan i den där supermammastämpeln,för en supermamma det är jag INTE och har heller inga ambitioner efter att vara ;-) Jag är jag.

"Dålig" mamma."Bra" mamma.Så jäkla boring att sätta sådana svartvita stämplar.

Jag är bara en mamma.En stolt sådan,men inte särskilt speciellt. :)

Peace people.

No comments:

Post a Comment