Monday, February 6, 2012

Måndag!

Hej på er finingar! :)

Måndag och ny vecka!

I lördags var Tom ledig,så vi passade på att mysa hela familjen :)..Vi bestämde oss för att ta en sväng till Pizza Hut för att äta lunch tillsammans,vi tänkte att Lughán skulle få promenera av sig lite av sin never ending energy,så han fick knata in till stan.Det brukar han göra när det både är jag och Tom,men när jag är själv får han sitta snällt i vagnen tillsammans med lillasyster ;-)

Det var förbaskat kallt.Så otroligt rått och blåsigt.När vi kom fram var det tio minuters väntetid också,men Uma sov i vagnen och jag och Lughán sjöng sånger och pratades,å tillslut fick vi komma in!Mysigt <3

Sen började det att SNÖA!Det var så fantastiskt att jag fick tårar i ögonen.Älskade snö.Efter lunch tog Tom emd sig barnen hem i vagnen,då snöandet tilltog i styrka!Jag fixade med ett par ärenden i stan :) Lyckorus över alla snöflingor!Folk tjoade "Happy new Year" och "Merry Christmas" haha,engelsmän och snö alltså :P..Exotic!

Igår,Söndag,var Tom på kurs hel dagen,så jag och barnen var själva!Båda barnen var lite ur balans,det är helt enkelt vissa dagar då allt inte går i lås.Luhán var sur större delen av dagen,förutom när han var ute och lekte i snön ich hjälpte mig att dekorera cup cakes!

Lilla älskling.

Uma var inte lika imponerad av snön måste jag säga ;-)
Det är väldigt mycket "mamma,mamma,bäääär mig" oxg gnäll just nu!Tom undrade i lördags hur jag pallade allt gnäll,men det är ju bara så det är liksom.Märker knappt att barnen gnäller,jag bara kör på med mina planer iallafall ;-)

Så skönt när Tom kom hem tillslut igår <3

Idag har vi haft en innedag faktiskt,inte ofta det händer,men det är välbehövt ibland!Jag fejjade hela huset och lagade en grönsakssoppa inför kvällen...Mumsade på cup cakes!

Lughán tittade på en film,och så har vi lekt mycket.Som vanligt!
Uma har totalvägrat att sova idag,så hon däckade totalt i Toms arnar när han kom hem från jobbet runt sextiden.Gick verkligen inte att väcka henne,så jag fick lägga enr henne i sängen.Klockan sju vaknade hon igen,då kände jag bara "neeeeej,inte en till uppesittarkväll"-Kvällarna mina är så dyrbara,det är då jag kan göra sånt som jag inte har ro till att göra under dagen,typ kolla upp recept,göra iordning matschema,dricka en kopp te eller kaffe i lugn och ro..Det händer ofta att jag "dygnar" med barnen,alltså har Uma på mig konstant både nattetid och dagtid,och då blir man liksom lite kockoböng i skallen ;-) Måste kunna andas och ta en dusch ibland hehe!MEN hon somnade igen,vid bröstet nere i soffanmoch hon sover ännu.Har varnat Tom att det lär bli en riktigt tidig morgon imorgon!Jag måste ändå gå upp och fixa med hans lunch.

Imorgon blir det nya tag,ut ska ta mig ut med barnen,hurra!
Vad vi gör får vi se...

Hoppas att ni har det bra! <3


No comments:

Post a Comment