Thursday, February 2, 2012

Godmorgon Torsdag!

Hej fina Du!

Idag är det kallt ute,jag linkar omkring här hemma.Barnen sitter vid bordet redo att äta gröt med hallon och honung som jag har gjort i ordning.Blir nog en lugn dag,båda barnen är snoriga och lite sänkta.Blev så sjukt irriterad igår när vi gick på lekstund i skolan,en person drog dit sin tvååring som både hade aggressiva svinkoppor över hela ansiktet,blod runt mun och näsa,plus halsfluss!?Hur är man funtad då!?Sen kom en annan mamma och pratade om att hela familjen hade varot sjuk i både kräk och diarré.Alla barnen hade brun(!)grönt snor.Helt sjukt.För mig är det oacceptabelt att dra med sitt sjuka barn till lekstunden.Det är hemmamammor vi snackar om.Åldern 0-3 år råder på lekstunden,hade jag haft en nyfödd hade jag gått i taket.Tror faktiskt att jag ska vara arga morsan och ringa till skolan,tycker att det inte är ok att ta med ungen som har svinkoppor som blöder!Och ingen behandling ger hon heller,eftersom att man är waaaldorf.Nej du.

Sååå vi har en 24-timmars kräkåbajs-sjuka samt svinkoppor att vänta in ;-) Kuuuul!


Jag är egentligen gladare än vad jag låter hahaha.Är inte "arg" på mamman,utan mer irriterad på fenomenetn"ta med mitt sjuka barn till lekis"-ändring på det!Trött efter natten som gått,Uma har varit hardcore med amningen.

Tom jobbar i närheten idag,så han kommer hem för lunch.Tänkte överraska med en citronpaj.Stackaren har varit vaken hela natten p.g.a tandvärk,tandläkaren igår som måste ha borrat för nära en nerv!Stackars mitt stora hjärta...

Hoppas Du får en fin dag!Det är kallt i Sverige va?Tänkte väl det...


Kram!

No comments:

Post a Comment