Monday, February 13, 2012

Sjuk...


Hej fina ni! :) Jag är dundersjuk.Barnen har varit sjuka sedan i fredags,ögoninflammation.Igår blev jag sjuk.Det är värk i hela kroppen,hals,nacke,rygg,mage och huvud..Feber.Känner mig mer död än levande,och jag hatar att känna mig så otillräcklig.Tycker inte om att vara den sjuka mamman.Hon som har knappt kan bli vidrörd då huden är så öm...Jag får flashbacks sedan sjukdomstiden efter förlossningarna..."måste bli frisk,måste orka,måste stå på benen,måste återfå min energi,måste sluta ha ont,måste orka vara bästa mamman åt barnen...."

Men min kropp tar inte tillsägelser så bra ;-) Som ni vet.

Hälsa är så viktigt.Att få vara frisk.

Människan i allmänhet är ju inte så bra på att uppskatta det vi har fören vi har förlorat det..Gud,hur tänkte du då?När du skapade oss så...;-)

Ögoninflammation förresten.Så jäkla nasty.Det gör ont i mig när jag ser på barnen,så dem lider!Det är nog första gången som vi på riktigt är helt isolerade inomhus,utan att kunna ta oss ut under en längre tid.Blir jäkligt irriterad på folks ignorans när det gäller barnsjukdomar,vet inte om det är en generell grej i barnavärlden eller om det är ett engelskt fenomen.Man tar ALLTID med sig sina barn ut,även när de är sjuka.Det var en liten niomånaders knodd,med rasslande lungor och ihopklibbade ögon på lekis i onsdags.Jahapp liksom.Tack för den ;-) Jag förstår att man inte kan undvika att barnen blir sjuka,men ser inte nödvändigheten i att ta med så små barn out and about när de uppenbarligen mår piss..Den enda som "tjänar" på det är ju hemmamamman i fråga som får sig ett coffee break på 1,5 timme,men sådana ego-boostar får man sätta åt sidan när man får barn,enligt min skarpa tunga haha!

Ta hand om dig! <3

Stor kram från sjukstugan!


No comments:

Post a Comment