Monday, February 20, 2012

godmorgon måndag!

Hej fina! :) Allt bra med Dig?Hoppas det...Sååå,måndag igen.Och bloggen ekar tom.Viljan och längtan finns,men inte tiden.Full rulle oavbrutet,mycket med allt.Försöker ta till vara på alla moments jag har ensam med Lughan på helgen,igår fikade han och jag själva på stan t.ex.Sådana stunder vibrerar som gyllene fjärilsvingar i bröstet på mig.Älskade,varma,stora,lilla pojken min.Så mysig.Syskonen strular sinsemellan,men han är som ett lamm när vi är själva.Ullig,bullig,mjuk.Snällstark.Lulle bullen kanelbullen är även lulle-bull(tjur!)..Bufflar och stångas som en riktigt stut.Vi ska snart bege oss ut,vi ska på treårs-kalas.Tom jobbar.Lughan tittar på djungelboken,den klassiska,gamla du vet.Uma råkade somna vid bröstet,försöket dra ner på ammandet om dagarna så mycket det går,så när hon väl får bröst så däckar hon totalt.Översvämning.Death by milk.Sjutton vad ont jag har i tuttarna.Igår ammade hon inte något mellan kl.11 på förmiddagen,tills kl.19.00 på kvällen.Hurray.Mycket med hjälp av T dock,Han bar omkring på henne när hon slet i tröjan på mig och skrek för mycket.Försöker tänka att jag gör det för hennes skull.Hon äter ingen mat,och nu när hon varit sjuk så har det känts som jag har en tremånaders istället för en 13-månaders.Tuttarna bränner och värker.Nä,I've had enough.Har inte riktigt blivit frisk sedan senaste febervändan själv,fryser och känner mig svag och febrig hela tiden.Magen krånglar som sjutton också,knappt inget jag kan äta för tillfället utan att få kramp.Jag märker att jag klagar ;-) Barnen är vad jag lever för,men det hade ju varit en bonus om kroppen följde med lite bättre i svängarna.Mamma kommer om en vecka och stannar fyra dagar,skönt att få sällskap.Jag är verkligen helt slut efter de senaste veckorna.Eller kroppen är slut.Sömnlöshet och ständigt tutteri gör mig svag ;-) Håller tummarna för att ungarna inte blir smittade idag av sjuka barn hahaha.Sjuka barn alltså.Som bara ammar och gnäller. ;-) Tur att dem är så himla delikata.Med tuggvänliga kinder och gudomlig andedräkt.Varma händer,mjuka lår etc.etc.Kärleks-injektion är den bästa av *bli-pigg-medicinerna*...det och kaffe.. :D Puss fina Du!Nu ska vi snart röja barnaparty!Håll i hatten...


Published with Blogger-droid v2.0.4

No comments:

Post a Comment