Friday, February 24, 2012

Lilla Estelle Bernadotte....

Jag tycker att namnet är gudomligt fint :) Inte alls ett namn som jag själv skulle döpa mitt eget barn till,men en framtida drottning passar det perfekt.Mjukt men modernt.Pampigt nog åt en framtida drottning! ;-)

Kollade upp namnets popularitet,hamnar runt 1000-talet.Kan tänka mig att det kommer skjuta upp som en raket i namnlistorna under 2012 :) Har aldrig kollat upp Uma så det gjorde jag när jag ändå var på sajten.Det är tydligen bara 134 kvinnor som heter det i Sverige!Har aldrig tänkt på att det är så ovanligt...Folk brukar säga det,att jag har ovanliga namn på mina barn.Men jag har bara döpt dem till det jag har velat och känt inför dem just då :)...Det är ju en så personlig sak,namngivelsen.Då råkade det bli ett keltiskt namn och ett på sanskrit...Lite kul är det,att min första tatuering var en keltisk cirkel som står för life force...Mina andra tatuering är ett hinduistiskt aum-tecken i nacken...Släng om bokstäverna ;-) Mitt lilla,stora världsallt,min Uma...

No comments:

Post a Comment