Monday, January 18, 2010

PRETTY TIRED .m å n d a g.


Hej och hå!
Det blev inget familjesim igår då Lughán vaknade på ett uselt humör och skrek sig igenom resten av dagen.Dock lagade jag mat och gick senare till gymmet och power-promenerade lite på en treadmill och cyklade lite..Tyvärr glömde jag mina hörlurar så jag kunde inte lyssna på musiken eller se på tv:n.
Men jag är stolt att jag tog mig dit.Natten var mörk och kall och jag hade alls ingen energi,så det var extra mycket stjärna i kanten till mig.Men vad ovan jag är att vara ifrån Lughán,jag ville aldrig säga hejdå.Såg hans lilla ansikte framför mig hela tiden.
men det är nog nyttigt att komma ifrån liteImorse gick jag på spinning,tummen upp till det också!Fast herregud vad slut jag var efteråt,skön känsla att vara så trött!Betyder att det händer något i kroppen i alla fall.
Senare på eftermiddagen idag gick jag till doktorn för att se om provsvaren från mina ultraljud undersökningar på ärr och axel visade.
De fann ingenting på axeln,han trodde att det kan ha att göra med dålig hållning/svag rygg.
Ärret var inflammerat i själva ärrvävnaden.Därav smärtan.Skönt att få läget kartlagt i alla fall.
Idag kom min stora beställning böcker från Amazon!Som jag har längtat!B.l.a en vegetarisk barnmats-kokbok som verkligen underlättar matlagningen till Lughán.Vi har nämligen bestämt att Lughán kommer äta enbart vegetarisk mat till att börja med i alla fall.Tycker att det är sjukt att det finns biff och skinka till fyramånaders bebisar.

Lughán vill bara ligga på mage och sprattla för tillfället.Han skjuter upp rumpan i vädret och försöker ta sig framåt,men det går inte och då blir han så frustrerad att han skriker i en timme i min famn.Sen vill han ner igen och cirkusen börjar om från början.
Eftersom att vi har trägolv måste jag försöka komma på ett mjukt underlag som ger honom tillräckligt mycket utrymme att rulla runt på.Lite klurigt är det.

Förlåt mitt kantiga språk.Jag är så himla trött och idag är hjärnan så inställd på engelska att svenskan inte faller sig riktigt naturlig!

Nu ska jag ta mig en ostbit och dricka te.Njuta av den tillfälliga tystnaden då jag äntligen fått Lughán i säng.

God natt!

No comments:

Post a Comment