Thursday, January 14, 2010

NU .t.o r s d a g.


Jag har inte skrivit på alldeles för länge.Det känner jag i hela kroppen.

I morse åkte jag,Tom och Lughán till waldorf förskolan för en liten visit.Det var mysigt.Vi bakade bröd och sjöng som vanligt.Men oj vad tröttande det var.Kände mig som ett vitt litet slött lakan när jag kom hem.

Sedan har jag också så sjukt ont i min onda cello-axel vilket är mäkta irriterande.Tror verkligen,eller jag vet att det är något allvarligt fel med hela skuldran,nerver och muskelmassa.men axel/skuldra är ett komplext område så ingen doktor lyckas luska ut vad problemet är.
Förtidspensionär,here I come!

Jag har äntligen fått tummen ur röven(va?) och köpt gym-kort till mig och Tom!
Shared membership,so to speak.
ja, vi får väl se hur det blir med den saken.
Igår gick jag och simmade i alla fall.Det var så himla skönt.
Sedan hamrade jag min kropp i ett hett bubbel-bad där jag satt ända tills en tjock gubbe klev på mitt ena ben och snurvlade snor i vattnet,då gick jag upp

Tom ska försöka lite bygga lite muskler,och jag ska väl försöka få till någon slags fasthet över den något "efter-jobbig-graviditet" svampiga kroppen.

Tom har fortfarande inte något jobb och slutet av månaden närmar sig med stormsteg och
lite penga-ångest pirrar nog runt i båda våra kroppar skulle jag tro.
Huh.
Mycket har att göra med det opålitliga vädret.Det regnar,snöar,regnar,snöar om vartannat
och det isiga underlaget gör att Leeds sjukhus svämmar över av brutna lemmar och ben.

Igår kväll såg jag och Tom på 'Slumdog Millionaire' som gick på tv här i England för första gången.Den var underbar.Ja,jag är medveten om att jag nog är den sista människan på jorden att se den filmen,men i alla fall så var den himla fin.
Älska Indien <3.>

No comments:

Post a Comment