Thursday, January 7, 2010

Att ta tag i sitt liv. .t o r s d a g.

Jag vill ta tag i mitt liv.det lovade jag mig själv på nyårsafton.
Det har väl gott sådär hittills.Apropå brytna löften,har med dunder och brak brutit löftet att inte äta socker.
Bara för ATT har jag förtärt den ena frestelsen efter den andra.
Hetsätit apelsinmarmelad,trots att jag egentligen inte tycker så väldans mycket om det.

Men den vegetariska och ekologiska biten går superbra!
lite sugen på burger king,men det är i slutändan inte värt det.
Allt talar verkligen emot förtärandet av kött.Speciellt gris.
Enligt undersökningar är 1%av hela UK:s befolkning redo att ge upp kött för miljöns skull.

1%!!!!!!
Jäkla gris-land liksom.

nöff-nöff!

Men tillbaka till detta om att ta tag i sitt liv.
Bort med dig passitivetet,hello intiativ.
Vill att år 2010 ska vara fyllt av intiativ och att inte tacka
!!NEJ!!
hela tiden till allt och alla.
Vill bli bättre på att ta hand om mig själv,ta mig ur dvalan efter graviditet och förlossning.

-Att ta på sig fina kläder,plocka undan,ställa tillbaka.
Duscha mig och barn,vika kläder,sätta på en maskin.
Ta en promenad,gå och simma,klippa håret.
Ta sig tid till att måla var dag,kanske skriva en rad eller två.Prata svenska med Lughán,
läsa fler böcker.-

and on and on and on.

Vi får se hur det går!
Pepp-Pepp-Pepp.

No comments:

Post a Comment