Sunday, April 15, 2012

You are life.




''You are Life passing through your body, passing through your mind, passing through your soul. Once you find that out, not with logic, not with the intellect, but because you can feel that Life - you find out that you are the force that makes the flowers open and close, that makes the hummingbird fly from flower to flower. You find out that you are in every tree, and you are in every animal, vegetable, and rock. You are that force that moves the wind and breathes through your body. The whole universe is a living being that is moved by that force, and that is what you are. You are Life.'


Godkväll kära ni!
Jag är så sömnig.Sitter och väntar på en tvättmaskin som ska skaka klart där ute i köket,alla sover.Idag tog vi äntligen av ena sidan på Lugháns spjälsäng,det har varit hans trygga borg tills nu,han har totalvägrat helt.Men idag gick det äntligen."Sängen trasig!?"Frågade han försiktigt och ledset,men sorgen utbyttes snart mot glädje när han insåg att man både kunde leka med bilar där nu,och gosa med mamma,läsa bok.

Jag brukade krypa ner hos honom innan också,förstås.
Krypa ner hos varm tvååring och prata om dagen som har gått.
Få stunder finare i livet.

Nu kan han gå upp själv på mornarna och komma in till oss,eller leka med sina bilar.
Hans rum blir mer och mer viktigt för honom,han brukar fråga om han får gå upp själv och leka,så försvinner han upp för trappan,stänger grinden och säger "Komemr snart"..Så smyger jag upp och kikar vad han gör,då sitter han oftast i sin lilla stol och bläddrar i en bok.Sin bok.

SKönt för honom att komma ifrån lillasyster lite.
Skönt för lillasyster.
Skönt för mig.

De bråkar så sjukt mycket,och Lughán slår dövörat till när det gäller tillsägningar angående slag/spark/bit/klös/attack o.s.v..Uma ger igen,ger sig in i leken,utmanar och irriterar.
Men hon är så mycket mindre,så skadan blir ju större.
Ingenting fungerar.
Att ha dem i vagn bredvid varandra är med andra ord en m.a.r.d.r.ö.m..
Håhåjaja,en mammas värld.

Jag har haft en så himla fin dag idag iallafall :).Heliga Söndag.
Mys med familjen.Bakat och lekt.Bara varit.Skrattat,busat,byggt koja.
Varit himla kär i både man och barn.(Ovanligt!!!! ;-))

Extra fin dag var det nog,då gårdagen var så skit,haha.
Jag var bara så otroligt sliten igår.Tom jobbade och jag var bitter.Ryggen värkte sönder och båda barnen var övertrötta,men vägrade ha vilatund.Uma sover inte om dagarna längre,inte med mig iallafall.Så det kan bli lite knas när hon blir övertrött sådär,det betyder att konstant bära,bära,bära.Och min rygg har sagt stopp tillslut.
Drömmer av att bli masserad och bankad på som en mör köttbit hehe.

Thailändsk fotmassage,att ha en person som står på en med sina fötter och trycker till,mosar hela den krassa kroppen.Moooos.Knäcka ben tillrätta,leder som knarrar.

Jag är så risig alltså.Ryggar till när jag ser mig själv i spegeln,blek som fan.Känns som jag ser mig själv utfrån på det mest underliga vis."Hej,hej krakel spektakel i spegeln".

Får blåmärken så himla lätt.

Bar tungt idag och fick stort,svullet blåmärke på övre smalben,suck.
Tom kommenterar ständigt.Att han är orolig och så,över blåmärkena.
Lughán är oerhört fysisk,så jag antar att det är det!?

Pratas Child Abuse,när det egentligen är Parent Abuse liksom!?
Hehe.

Vet att det kan vara ett tecken på leukemi,men det är nog bara paranoian som tar över.

Trött å höngig och glåmig och med värk i hela kroppen.
Kom sommar och sol!

Igår när jag drog med mig skrikande Lughán hem från parken,stannade en bil till,hon som körde sa;"Ursäkta,vet du var SPA't "Senses" ligger någonstans!?
Ja,det skulle nämligen igga på Clifton Green sa dem!"..

Jag:"Nej,Sorry."

Hon ba:"Men,om du bor i närheten så måste du väl säkerligen veta vart det ligger någonstans!?"

Båda barnen skriker i vagnen.

Det är DÅ,go' vänner,som bitterheten slår till haha.Jag ba:
"Nej,jag har absolut ingen aning,då jag är heltidsmamma till två små barn.
Varken tid eller pengar till sådant."

"Jahaaa,I see",sa hon.

Och så körde hon iväg.

Nej,nu!Nu ska jag vänta ut den där maskinen,sen ska jag tvätta ansiktet och krypa ner i mjuka duntäcket bredvid varm Tom.Ta fram mobben och hänga på Tumblr en stund,men sen ska jag snarka.Vila ryggen.Ladda nya veckan.Nu kör verksamheten igång igen här,så toddler group på Onsdag blir det iallafall.

Bilderna är från dansfesten som uppstår när barnen lyssnar på The Waterboys.
"Church not made with hands",heter låten.
Umas favorit,precis som storebrors ;-) Åh älskade ni.

Visst ser man hur hela livet drar igenom den där lilla gestalten?Färil,fjäril.



Godnatt!



No comments:

Post a Comment