Monday, April 9, 2012

Grå Måndag,men en fin sådan :)

Hej!

Sista dagen av påskledigheten för Tom,han har ju varit ledig både Fredag,Lördag och Söndag..Ovanligt!!Vanligtvis brukar han ju jobba sex dagar i veckan,så det har varit skönt.Men,tycker faktiskt att det ska bli skönt med lite vanliga rutiner igen,brukar av någon outgrundlig anledning få mer gjort när han är borta från hemmet ;-) Ut och jobba med dig,karlslok!

Vi har varit på köpa-blöjor-färd,och jag har köpt ett stort canvas som jag hoppas få möjlighet att vara kreativ med..Någon kväll i den närmaste framtiden.Tredje natten i rad som Uma sover mellan nio och sex på morgonen,hurra!

Hon vaknar till och kastar av sig täcket,och man får bädda om henne.Men hon ammar inte och hon vill inte ha någon annan mjölk eller mat,så otroligt skönt.

Om man skulle klaga på något så skulle det väl vara den sena nattningen,kvällarna försvinner vilket innebär att när kök är stödat,vardagsrum plockat,sista laddningen tvätt upphängd,samtal med Tom avslutat,så är det inte så mycket kvar av kvällen.Och trots att jag egentligen är världens nattuggla,är klockan elva deadline för mitt sänggående om jag ska upp vid sex och kunna ta dagen med skrik och andra utmaningar.

Jag är verkligen trött.Borde inte vara det,nu när jag inte ammar längre,men tror att det i sig är en stor omställning för kroppen.Darrar och har mig.Fryser konstant.Tror även att jag har ätit alldeles för mycket choklad på senaste tiden,nu under påsk,då både magen har ballat ur totalt med krämpor och svullnad,och visst känns choklad i överflöd nästan lite "giftigt" för kroppen!?Får apont i huvudet och känner mig bakis.Men det stoppar inte en professionell chokladhetsätare som mig,inte.Nejnej ;-) Ös på,ba'!

Sen så är privatlivet kaos.Och DET om något tröttar ut en.

Men det ska man väl inte skriva om i bloggen va,haha!Blogger rules!?Antar det.

Men jag har ju inga vänner,så bloggen blir min enda.

Mitt liv är som en enda stor dokusåpa.Borde skriva bok,göra film.
Uttnyttja denna tragikomiska verklighet!

Oavsett allt,så är barnen det jag lever för,och de skänker mig så mycket glädje med sina tindrande själar,glada skratt och små upptåg de har för sig...

Bra dag,iallafall.Bra måndag.Frid i själen och lugn.Ska laga mat och bona,städa och plocka.Fundera och planera.Fundera över vad jag och barnen ska hitta på nu resten av veckan, då påskledigheten sträcker ut sig under tre veckors tid.Inga toddlergroups att gå till alltså.Får messa lite mama's och se om de vill umgås och ha playdate med mig och mina vildingar.

I may hope so.


Kärlek!

No comments:

Post a Comment