Friday, March 30, 2012

Lealösa Fredag.


Dålig dag.Det känns i luften.Då får man sitta ner i soffan med en kallnande kopp kaffe och försöka energiboosta sig själv så mycket det bara går.Trots att nagellacket flakar,trots att Umas snor begraver hela världen,trots att Lughán slår och slår och slår i dörrar,på möbler,på Uma,på mig,på allt.Skriker åt mig hit och dit.Känner mig darrig ut i fingertopparna,desperat efter sällskap och ett samtal.Han jävlas med mig oavbrutet,trycker på alla knappar inom mig.Vet inte vem jag är.Vet inte hur jag ska reagera.Ibland så vet jag inte ens om jag orkar reagera.När man pratar med små barn så måste man verkligen mena det man säger.Energin att mena det man säger på ett lugnt,sakligt,bestämt sätt till ett barn som drämmer till en i skallen med närmaste tilltyg varje gång man närmar sig,24-7,är ibland inte möjligt.Desperat efter energin att orka ta tag i små projetkt jag borde göra.Men snoring bebis på armen som gnäller,då vandrar man omkring hela dagen som i ett ingemansland.Hon är inte direkt superlätt,längre,Uma liten.Lätt i kroppen alltså.Och stääändigt sjuk.Nätterna ger mig panikångest av trötthet och jag drömmer om att bara kunna lägga mig i en säng,själv och dra täcket om mig.Och somna.

Hon är såpass sjuk idag att jag inte kan gå till biblioteket som planerat.Men hon är inte såpass sjuk att hon inte kan bråka med sin bror,tydligen ;-) As always.

Positivt tänkande och affirmeringar.Idag SKA bli en bra dag.Jag ska kunna handskas med alla(de flesta) situationer på ett tillfredsställande sätt.Jag ska överleva.Ibland handlar det bara om att överleva.Och det gör man oftast!I'm still standing,o.s.v...

Ser mig som en ickerökare men inser att jag nog inte är det.Stressröker dagligen för tillfället.När barnen kivas i vagnen och man har överlevt att överhuvudtaget få ner dem i vagnen,då känenr jag bara "well done you" och så röker jag en ciggarett därbak,där det inte syns.Skamligt,ohälsosamt,useless,jag vet.Men min lilla comfort.

Peace out people!Må värme sprida sig i ert inre idag,lyckan över att vara just DU!Livet är heligt,the good and the bad.Alltid,alltid.Heligt.

No comments:

Post a Comment