Tuesday, March 27, 2012

Come inside of the heart's house.There is peace and solace there

De bygger om och renoverar i det jättelika huset på andra sidan gatan.Många lastbilar att titta på och förundras över.Jag uppskattar dock inte alla byggarbetare som ständigt käkar lunch i förarsätet och glor in på mig och mina kiddos med eyes open wide.De betyder att de bevittnar allt,including Lugháns skrikfester när vi ska iväg någonstans och så...Inte för att de bryr sig om oss,men man känner sig betraktad!Jag ba:"Hey,hey,here's me and my kiddelitos!!"

Sockerplopp i trädgården.



Solkrämen har format Umas hår till en klibbig massa.Solkräm?Betyder det att det är nästan sommar nu?Inte riktigt,men idag kändes det som det.Uma är ju så blek om nosen,så extra försiktig är jag med hennes känsliga huvud och hårbotten...Hennes hår är ju som änglafluff,medan Lugháns hår ligger som en vintermössa,håller värmen gör han,lilla Björne! ;-)!


Kände att det blev lite bister stämning i bloggen,hehe.Så nu kör vi på med lite lyckopiller istället.Barnen,barnen,barnen.Lilla Uma.Uma går så mycket nu,otroligt gulligt.Efter Sverigevistelsen så sa det bara ssschvoooom och nu racar hon runt överallt.Ljuvligt.Det finns vissa saker här i livet som får det att värka till lite extra i hjärtat av livsglädje och kärlek,och en av dessa saker är när små barn(helst knubbiga och nakna ;-))precis har lärt sig att gå.Så ivrig och nyfiken.Så rolig.Fortfarande klängig,gnällig och mammig,ammar mycket.Men hon blir mer och mer en liten person som pratar om ditten och datten."Halla,haaaalla!!" i telefonen.Blir så till sig när pappa kommer hem.Hon älskar sin pappa så mycket.Sömnen är det fortfarande skitdåligt med,tyvärr.Har alltid varit och är fortfarande Umas största akilleshäl.För tillfället är jag så nergången i sömnlöshetens tröstlösa rike,att jag lätt skulle knarka sänghalm om jag kunde ;-).

Säng.Ljuva säng.Längtar efter dig.Längtar efter en hel natts sömn.Längtar efter att bara ha Tom att tänka på,kroppsligen ;-) Inga tysta viskningar eller sängar som knarrar,täcken som vänds på.

Hon har temperament,stark vilja och en envishet som heter duga.Hon räds inte att ge sig på Lughán trots att han är så mycket större än hon.Lever rövare.Brottas och kivas,jagar varandra.Skrattar tillsammans,skriker tillsammans.Är sjuka tillsammans.

Hon är väldigt innerlig.Har en innerlig,mjuk kärlek i sin kärna,trots sin pjaspersonlighet.Bakom tigern,bakom skoj och bit och riv och gnäll döljer sig en mjuk,len chokladpralin.Gudomlig.Med stora försiktiga ögon betraktar hon saker och tar saker in.Njuter av beröring och kramar.Att luta huvudet.Att bli sedd.Att bli berörd och gosad med.

Mammas hjärtan.Aldrig tar jag er för givet.Att ni kom till mig.

No comments:

Post a Comment