Saturday, October 16, 2010

jag älskar dig Lughan så att det gör ont.

Bajsdoft i hela huset.Ylande barn iklädd strumpbyxor som smiter åt runt de mulliga bulliga låren.
Not again,tänker jag.Bajsdoften.Ibland blir den min övermäktige.Dagar som denna så jag bara känner mig blö blö blö i alla fall.Vaknade av att en lastbil hade kört över mitt huvud.Slem i näsa,hals och lungor.Värk i hjärta,kropp och knopp.
Lughan skriker som en spädgris när man byter blöja och har alltid gjort.Men låt bli att bajsa då,liksom.Om du bara ska skrika på detta viset,varje gång.Skriker så att krokodil tårarna plaskar ner för bitvänliga kinder.

Sen,när bajs dramat är klart,klamrar han sina armar runt min hals,snuttar på min hals och dunkar pannan mot min kind.Jag vill bo i dig mamma.

Sen smiter han igen,bänder upp en dörr jag trodde jag hade lyckats stänga,smiter in i kylskåpet,drar ner ett ägg eller två på golvet.Lockar ut honom med hjälp tigerkaka.

Kaka treats it all.

Jag älskar dig Lughan så att det gör ont.

No comments:

Post a Comment