Thursday, April 22, 2010

TADAA

Äntligen bredband!Njuter så över prickarna.Väldans vad man kan sakna ä och ö.Ä.Ö.

Lughán har somnat.

Skewsby är himmelriket.

Vi gick the killer hill idag.Alltså en jättelång backe som störtar ner i en dalsänka.På vägen ner kändes det som om vi flög.Jag och pilt och buggan.Omgivna av intensivt solsken och vajjande gräsfält.Och när man stannar upp och sluter ögonen,helt stilla.Kurar ihop till en liten boll invid vägkanten,så liten på jorden.Tänker mycket på hur livet förändras och hur den jag var i Sverige är samma som den jag är nu.Då var jag strawberry milkshake drickande student på mcdonalds vid tre tiden på natten i city-och här är jag vaggande mor,unga tjejen från Sverige i en bungalow.Strandsatt i ett engelskt landskap där jag kan gå ut,mitt på ett fält,lägga mig ner och aldrig mera bli hittad.

Tycker det är trevligt med grannarna här.Blir inbjuden på kaffe och hembakade cookies på en liten pinnstol och lyssnar på ett hundratusenmiljoner-ordigt engelskt chitchat innan jag hunnit dra ett endaste andetag.Det är fint och annorlunda och varmt och tryggt.

Har mycket ilska i mig också.Det guppar liksom upp ocn ner hela tiden.Gränsen mellan ändlös kärlek och ilska som bränner strupen och hjärtat kan vara tunn ibland.

Härligt att vara tillbaka.Hoppas allt är bra med er! <3

No comments:

Post a Comment