Wednesday, April 7, 2010

BITTRA TANKAR I ETT BREV

NATURLIGT TJOCK FEMINIST I MIDJEBYXOR ÄTANDES KANELBULLAR SOM POSAR I PHOTOBOOTH SÖKES!!!!!VAR VÄNLIG KONTAKTA MIG GÄRNA VIA MEJL!!!


Dagens trötthet:Naturligt smala unga kvinnor/feminister som beklagar sig över vikthetsen som sker och sedan äter en liter choklad mousse på bild för att det är lite charmigt sådär.Och ändå lyckas bära de högst snittade midjebraxorna.Som säger ät ät ät och bakar hela dagarna bara för att protestera mot idealet och visa att se,jag kan äta minsann.Typ,'all women should indulge.'
Truth is.Många människor,som t.ex jag,måste tänka på vad jag äter för att inte gå upp i vikt.Ett ständigt minimalt sockerintag för att behålla en normalvikt.Inte gå ner i vikt.Bara BEHÅLLA en normalvikt.Typ fullkornsprodukter och bönor och äppelcidervinäger och grönt te och tahini AT ALL TIMES.För slinker det ner nästan bara en liten prinsesstårtsbit så är det kört.Det kanske du som läser menar på att jag överdriver.Men jag lovar det är sant.Kanske du är en sådan där 'naturligt smal' människa som kan unna sig lite då och då.
Ahh blir galen.Ba en bulle hit en bulle hit.charmigt.
Men vet ni.Jag har försökt både underbaraclara dieten och niotillfem dieten och drickaöl varje dag dieten.Det funkar inte för mig.

Men vem vill läsa min blogg då?
En feminist som dietar.
Fy tänker ni.Jag ska inte dieta.
Men vad ska jag göra då?
Jag kan inte äta frisläppt OCH ha midjebyxor.Det går bara inte.
Mottager gärna kritik som är praktiskt utförbar i både tanke och hand.Catch me if you can.

P.S Det här låter lite som en attack kanske.Mot naturligt smala människor.Jag menar inte på att vara omoget bitter.Men jag undrar och..och så är jag försås lite avundsjuk.Eller svartsjuk närmare bestämt.Inte missunsam,men longing for it.Jag vill också äta en liter chokladmousse med öl och posa i potobooth med magtröja.Jaja

2 comments:

  1. Det är snyggt med kurvor!
    Det har jag alltid önskat mig och nu efter 40 börjar jag få lite. Var så hemskt smal som ung. Ville inget hellre än att ha mer former. så kan det va

    ReplyDelete
  2. Du är så himla snygg! förstår inte att du tänker så :S jag förstår ju varför haha men du borde inte,du är en av dem snyggaste människorna jag känner//Emilie

    ReplyDelete