Tuesday, April 6, 2010

I HAVE BEEN EVERYWHERE WITHIN MYSELF TODAY


Vilsna fåglar flög över ett solstänkt östermalmstorg.Byggarbetarna på ställningen utanför åhléns såg trötta ut,hade kanske jobbat sedan gryningen.Tänkte att vad skönt det måste vara att bara dra på sig en lysande gul väst och en hjälm och sedan inte bry sig mer.Gravida stylish women satt utspridda på diverse sittplatser med latten balanserandes på magen och svarta solglasögon som täckte halva fejjan.Det är så himla vackert med gravida kvinnor.Solande knubbsälar bärandes på liv.Tycker om solglasögon-säsongen.Man kan liksom plira på alla fabolous personas som befinner sig i smeten,utan att de ser.På bänken satt jag med en bok och andades stadsluft.Jag kom verkligen i tid i morse.Alldeles för god tid.Dåligt lokalsine tänkte jag,och åkte ca två timmar för tidigt.Men det var fint att sitta där.Sen mötte jag Lillemor,psykologen.Jag gled ut och in ur dimma i klarhet.Vet inte om jag lämnade rummet ledsnare än jag hade varit innan.Men det var skönt i allafall att ha någon som ojade sig omkring mig.Näsdukar och sympati.Precis vad jag behöver.Och fire in my ass att gå vidare och göra allt vad jag vill göra.Jag är rik på liv.Free baby,free.


1 comment:

  1. Hej Nora!
    Jag som anade lite grann att du läste min blogg när du var på på pop idag -det kändes som att du kände igen mig. Synd att du inte sa det redan då! Men men, att få veta att jag träffat en läsare i efterhand är inte heller dumt. Det är alltid lika roligt och spännande att se vilka ni är!
    Hoppas kläderna kommer till användning för din lilla son.
    Med vänliga hälsningar,
    Miriam

    ReplyDelete