Tuesday, April 27, 2010

DET SA "KLICK" MED BONDEN

Har kommit hem från promenaden i solen.Lughán sover en stund i vagnen,tror dock inte att det blir någon längre stund då han inte hann få sin mjölk innan han somnade.Lär vakna med kurrande mage inom kort :-)

Vi träffade bonden i byn på vägen hem.Han var SÅ underbar.Jag har alltid haft ganska dåligt självförtroende när det gäller det sociala,men jag har insett att det har mycket att göra med vem man klickar med.Vissa personer är det verkligen svårt att ha en konversation med.Hur mycket man än pratar eller ler eller lyssnar är det ändå som en vägg.
Då har jag alltid gått hem och känt mig väldigt dum.Halva ansvaret ligger ju faktiskt hos den andra personen,så man ska inte vara så hård mot sig själv.
Men som sagt,klickar det så klickar det!
(Som kungen sa om drottning Silvia när de träffades hehe ;-))

Nu klickade det i alla fall med byns bonde haha!Hur trevlig som helst som sagt.
Skewsby i mitt hjärta.Känner jag mig ensam kan jag bara gå utomhus och stöter nästan alltid ihop med någon trevlig människa som vill dricka kaffe med lilla mig,hurraaa!

Tom slutar "tidigt" idag så vi har honom att väntas runt sex-snåret skulle jag tro.Skönt!
Han har tagit ledigt imorgon eftersom att vi ska till York Steiner-kindergarden med Lughán som ska börja i deras toddler-group.(Behöver alltså bilen,då jag inte har körkort än,ajjabajja)
Har inte gått med honom till någon lekgrupp sedan han började krypa,så jag hoppas på en helt annan upplevelse denna gång.Ska bli SÅ roligt att se honom leka med de andra barnen!Och så kan jag få mig en välförtjänt kopp kaffe med de andra mammorna ;-)

KRAM så länge!

No comments:

Post a Comment