Tuesday, April 27, 2010

SUNSHINE

Min underbara mamma som jag saknar jättemycket,kanske kommer på torsdag!Biljetterna har varit bokade sedan länge,men eftersom att askmolnet är lite opålitligt vet hon fortfarande inte om hon vågar åka.För trots att flygen går från Sverige,kanske hon blir fast i England istället.Roligt för henne och mig kanske,men mindre roligt för hennes fina kollegor på jobbet som blir lidande!Hoppas,hoppas,hoppas på att hon kommer i alla fall. :-)



Solsken idag! :-)Tom jobbar i York och jag och Lughán strosar mest omkring hemma.Behöver verkligen ett sådant där parasoll som man kan fälla upp i trädgården så att Lughán kan få lite skugga över sig.Bebisar ska ju inte sitta i direkt sol ljus under någon längre stund,och våran trädgård,både fram och baksida,är väldigt öppen.Igår gick jag och Lughán på en liten promenad tillsammans med Lisa,en kvinna som bor i ett av husen i byn.Hon är också hemma mamma och har tre barn.Jamie 13,Katie 10 och Adam,3.Lughán lekte med Adam medan mammorna drack kaffe :-).Dt var SÅ mysigt.Härligt att prata med en något mer erfaren person inom mamma-området hihi!Hon ska lära mig att stryka och sådana saker som jag fortfarande inte riktigt har greppat.Det är lite underligt att plötsligt ha et helt hushåll att ta hand om!Men det är fint också!Jättefint!För tillfället är det Tom som gör mest hushållsarbete,eftersom att han är mycket duktigare/snabbar än vad jag är.De är lite konservativa på den engelska landsbygden märker jag.Lisa blev helt chockad när jag sa att Tom hade varit hemma själv med Lughán i helgen!-Då måste huset ha varit väldigt stökigt när du kom hem"-.Hehe tänkte jag,hon skulle bara veta!När jag kom hem i söndagskväll glänste huset och han hade lagat fem nybakade limpor att frysa in.Vilken toppenkille jag har ♥.
Lughán har precis sovit en stund,hör hur han börjar röra på sig där inne :-)
Dags för mig att plocka upp världens mysigaste sömndoftande bebis!

Hoppas allt är bra med Er!!Lyser solen i Sverige?

KÄRLEK!

No comments:

Post a Comment