Tuesday, March 9, 2010

TUESDAY

Bråkade med Tom inatt och somnade naken mellan kalla lakan i gästrummet.
Gick till doktorn med Lughán imorse som konstaterade lunginfektion,igen.Antibiotika,igen.
Tänk om Lughán blir ett sådant där lungsjukt barn.
Passiv rökning gör "astman" värre.Funderar på hur jag ska kunna säga till Toms kedjerökande pappa att 'fuck off for real this time'.
Släkten är värst som man säger.Speciellt när det gäller ignoranta typer.
Lughán gömmer sig under min blommiga sjal och fnittrar för sig själv.
Tanden där uppe till vänster håller på att bryta igenom.
Håret på ena sidan av mitt huvud ligger platt,och det står rakt ut på den andra.
Jag sminkade mig för en gångs skull med eyeshadow och hela paletten,för att känna mig fräschare.
Lughán körde sitt snoriga tryne över hela mitt ansikte och ögonlock.
Nu glider han omkring i sin walker med intorkade mascarafläckar på sina kinder.
Borde torka bort dem.
Papprena om huset damp ner i brevlådan tidigare.Flytten blir av.
Nora Aldén goes country.

No comments:

Post a Comment