Tuesday, March 2, 2010

SOL OCH BLUE SKY

Mamma är här.Hon och Lughán vandrar kring parken.Det är kallt ute,men blått och sol.Jag sitter inne i pyjamas och drar i håret.Trött.
Sminkade mig imorse och kände lukten av pudret.Doften tog mig tillbaka hur det kändes att vara höggravid och köpa det där pudret.Konstigt hur dofter kan ta en tillbaka och man bara är verkligen där och då.Känner precis hur det kändes.Lite som den där parfymen man använde när man träffade sitt ex för första gången.Att man kan ha samma doft när man kysser någon för en första gång,och sedan för en sista ni vet.
Sitter och väntar på en delivery.Det kommer kläder på postorder idag.
Hoppas jag.
Är lite kluven och betänksam och förvirrad över existens och levnadssätt.Har varit det ett par dagar nu.Tänker att vad är mitt ansvar.Tänker att ansvaret är stort.Tänker att jag verkligen borde bara slappna av.Trots det så spänner jag mig.

Det är svårt att vara naturlig och leva i en naturlig omgivning där hippie människor som jag föder barn naturligt och jag inte kunde.
Alla säger bara att de trodde på sig själva och så gick det.Att vill man så kan man.
Bullshit tänker jag.Så jävla trångsynt.
Och ändå kan jag inte låta bli att tänka:

"Kan känna ibland att allt bara var plast,då kan jag bara vara plast också.Är jag bara plast?"

No comments:

Post a Comment