Tuesday, September 15, 2009

Operation matlagning

Tom och Lughán


Sitter och ammar och dricker en kopp kaffe efter maten.Bebisen ler av lycka mellan klunkarna av mjölk.Önskar all mat vi äter som vuxna skulle vara lika god som bröstmjölken verkar vara.Jag har bestämt mig för att lära mig laga mat på riktigt under Lugháns första år.Är urusel,vet knappt hur man kokar ris eller potatis,och jag skulle gärna vilja vara en sådan förälder som alltid har god mat till middag och hembakat bröd på bordet.Så därför har jag inlett matlagningen som ett projekt.Idag blev det en jätteenkel lunch,grönsaks,tomat och gräddsås med fullkornspasta och parmesanost.Alla recept jag lagar måste vara relativt snabblagade då Lugháns mjölk och bröstbehov tyvärr inte har några vidare rutiner.Och skriker han efter mjölk så måste tuttarna ut trots att jag är mitt uppe i nån köttstuvning á la komplicerad.
Har inte kommit iväg på någon promenad än idag men det kanske blir senare,både jag och kotten behöver lite frisk luft.

Love

No comments:

Post a Comment