Tuesday, September 15, 2009

Lammgryta och bebisskrik


Last summer kisses

Det blev varken promenad eller matshopping denna eftermiddag/kväll.Om vi inte tar en sen nattshopping senare,men det är inte så troligt då både jag och Tom är supertrötta.Vi satt barnvakt till Toms systerdotter Jasmine idag på eftermiddagen.Hon är nyss fyllda 1 och världens charmtroll.Dock är hon helt galen eftersom att hon nyss lärt sig gå,ville bara springa upp och ner för gatan med ett stort leende på läpparna.Hon har verkligen ett stort självförtroende när det gäller gången den lilla tösen.Hon störtar fram med huvudet först på sina ostbågskrokiga små vingliga ben och skrattar högt i skyn.Det ser verkligen livsfarligt ut.Som ett litet yrväder,ett berusat litet sött troll.Det är något så alldeles magiskt när ett litet barn lär sig att gå.Jag hade tänkt laga mat ikväll,fiskgratäng,men Toms pappa(som bara bor ett par dörrar längre ner på gatan)bjöd in oss på en lammgryta.Passade bra med något så varmt och gott en kall kväll som denna.För eftermiddagen och kvällen har verkligen varit kall och mörk.
Lughán har knappt sovit en blund på hela dagen vilket betyder att jag har en lång kväll och natt av bebisskrik framför mig.Han blir så övertrött gubben så att han bara skriker och skriker och inte vet vad han ska göra av sig själv.
Ska nog ta ett skumbad senare om jag får ett litet break från Lughán.Älskar att bada på kvällen,jag sover så mycket bättre då,den lilla stund jag får sova hehe.
Inget bra på tv ikväll,maybe film later.
Funderar på planer inför morgondagen.Kanske en tripp in till stan,det är en konstutställning som pågår just nu jag vill se.Behöver fler kreativa vindar i mitt för tillfället något torftiga liv.Nu ska jag försöka slita Tom bort från sin dator så att vi kan mysa lite.

Love

No comments:

Post a Comment