Monday, September 21, 2009

Sjukstuga och helgens bravader.

Min lilla plutt är superförkyld,och Tom med.
Lughán bara snurvlar och snurvlar,hostar slem och nyser.Stackarn.Han har så svårt att sova för att han är så täppt i halsen av slem och nosen av snor.Man kan ju liksom inte säga till en tvåmånaders bebis att han måste andas med munnen.Han försöker ideligen snurvla in luft genom de små igentäppta näsborrarna.Var hos doktorn idag och fick näsdroppar på recept.Ville att doktorn skulle lyssna på hans lungor så att inte förkylningen hade krypit ner där och gottat sig.Lunginflammation på ett så litet barn hade ju varit superkatastrof.Men som tur var verkade han inte ha något tecken på någon lunginflammation nalkandes,skönt!!Får försöka hålla honom så varm och go som möjligt så att inte tillståndet förvärras.
jag blir så fasligt rädd och ledsen över att han är sjuk.Men jag måste ju vänja mig,småbarn blir väl ständigt sjuka.Låg vaken hela natten och "vakade",lyssnade till varje litet rosslande andetag.

Jag har fortfarande ont i nacken sedan bilsmällen i förra veckan.hoppas att det inte blir något långvarigt,har redan en så dålig axel efter allt cello-spelande genom åren.Är så förbaskat tacksam över att Lughán inte skadade sig <3 Tack för änglavakten.

I fredags åkte vi till ett köpcenter som heter "the white rose".Jag var på jakt efter ett par högklackade svarta skor som jag behöver till ett dop hos några vänner vi ska till i slutet av Oktober.Vi åt på Nandos som är en portugisisk billig restaurang med jättegod super stark mat.Lughán sov så lugnt i sin vagn,duktig pojke.Det var första gången jag tog upp honom för att amma in public.Kändes som alla stirrade,här i England är det nämligen inte så jättevanligt att barn ammas.Modermjölksersättning från flaska är det allra vanligaste,så jag kände mig lite som en bohemisk hippie med tutten ute vid matbordet hehe.Nej,vi satt faktiskt väldigt skyddade,men det kändes ändå mysko att ta fram bröstet.har nog aldrig tidigare visat brösten på offentlig plats förrut hehe.
Slank in på Ann Summers också,en underbar underklädesbutik,och funderade på att skaffa mig ett snyggt underklädesset,men pengarna räckte inte till och det var nog lika bra för tänkte ändå förhoppningsvis bli av med några fler graviditets-kilon till,och jag vet heller inte vilken behåstorlek jag har då mjölken får brösten att ändra storlek tio gånger om dagen.
Hittade tillslut ett par skitsnygga jättehöga skor på Zara(otippat) som jag köpte.Nu gäller det bara att lära sig gå i dem också.

I lördags jobbade Tom,så jag var själv hemma med det lilla monstret.Försökte ta honom på promenad men han skrek så mycket på kyrkogården att jag trodde att han skulle väcka de döda.Makabert.

I söndags(igår)stannade vi hemma för att lyssna på fotboll(har inte sky sport)Manchester city-Manchester United.Tyvärr förlorade man city i slutminuter,men det var skitspännande.Tom blev butter men vi bestämde oss för att åka till en underbar park som ligger i närheten med Jasmine och Toms syster Ella för att liva upp stämningen efter fotbolls-förlusten.

Barnen skrek sig igenom hela turen,men det var iallafall skönt att få frisk luft.

Lughán skriker med sin kraxande stämma,ska gosa med mina sjuklingar nu.

Love

No comments:

Post a Comment