Wednesday, June 26, 2013

Magiska Malie








Mamma är här. Och min storasyster. Malie har så otroligt ont av sin silent reflux. Stackars, älskade, mjuka lilla knasiga prinsesskorv. Somnar med mjuk panna mot min överarm, nära, nära. Är så otroligt kär i henne. Mer kär för var dag som går, ju mer jag lär känna henne. Tittar på mig med milda, varma, lugna, milda ögon. Så mörk i hyn. Magen som en len pralin. Stor har hon blivit. Växer så som Lughán gjorde men väldigt egen ändå. Alldeles egen. Får forfarande svindel när jag tänker på att det var hon som bodde så länge inom mig. I kärleksbubblan och värmen. Kan inte tänka mig ett liv utan henne nu. Skulle sakna ihjäl mig utan dig, älskade Malie mus. I hjärtat mitt bor du, i mina armar, vid mitt bröst. Hos oss. Vår familj. Love is easy baby. Kärleken vet jag, så lysande klar och alldeles ren ärlig, innerlig. Aldrig tveksam. Bara där. Där, där, där, inom mig Malie. Så levande, pulserande, för dig.

No comments:

Post a Comment