Saturday, June 22, 2013

Lugn lördag.




 
Mitt nattliga sällskap. Malie mouse, baby bird, bumble bee. Skriker så att jag får ont i öronen och ammar tills axlarna och ryggen värker, är så underbar att jag är konsant berusad av kärlek och hon luktar söt mjölk och bebissvett. Planet spädbarnstid är en alldeles särskild tid. Flyktig, krävande, magisk, tröttande,. Lyckorus och sorg ligger och skedar känns det som. Ska ta Malie till en Osteopath när jag får tid, som jag gjorde med Uma. Hennes mage krånglar så otroligt mycket. Mammas lilla hjärta. Milda Malie. När hon är smörtfri är hon så lugn och mild och man smälter och blir helt svag i kroppen av kärlek. Stark är hon också. Både fysiskt och psykiskt. Minns när jag hörde hennes skrik första gången, tror t.o.m att den första meningen jag sa var "Wow, listen to those lungs!!!" - Hon går från noll till hundra. Sovandes till gallskrik. Åkte och storhandlade i förra veckan och råkade köra in i en pelare med vinflaskor, clever me, hon skrek så att hela byggnaden rungade :)) Cool tjej. Hon håller huvudet upp så starkt och fint, älskar magläge. tycker mycket om att ligga och titta på mönster. Färgglada tyger. 

Idag tar vi det lugnt. Uma var ju så febrig igår, så hon är fröken gnällspik idag. fixar med hemmet och lyssnar till regnet. Äter midsommartårta och myser. Känner mig mycket bättre i kroppen så länge jag äter diclofenac. Komemr ju bli värsta junkie´n av det här. Drug me up, baby.


No comments:

Post a Comment