Friday, June 7, 2013

5 veckor.





Fredag idag. Det är varmt ute. Dag tre av sommarvarma barn med svettiga lockar och knubbiga ben prydda med små blåmärken. Glass i trädgården, solkräm och arga barn som inte vill ha hatt på sig. Fredag idag och min lilla fågelunge fyller 5 veckor! Det firade vi med att ta en sista antibiotikatablett vid tretiden imorse. Some people really knows how to party ;-) Fem veckor sjukdom, fem veckor kärlek. Hand i hand. Ljuset möter mörkret, som med mycket här i livet. Utan det ena finns inte det andra, ingen kontrast att uppleva. Malie är förresten inte någon fågelunge längre. Hon är varm, mjuk, långbent och stor. Precis som Lughán var. Har fyra hakor minst och är som en liten korvprinsessa, min lilla buddha baby. Hennes namn betyder "tranquil, calm" på Hawaii och hon satt ju som en buddha - i min mage. Är på en intressant plats i mitt huvud och hjärta just nu, känns som om jag har dinglat med benen över kanten på världens sköraste klippsats, men det ger nog vingar till slut. Vingar att flyga med. Står upp på benen igen. Malies födsel har tvingat mig att välja kärleken, för inget annat alternativ finns. Inte när man har barn. Inte bara kärlek till sin omvärld, men öven kärleken åt sig själv. Egentligen skulle jag behöva rehabiliteras både fysiskt och mentakt efter allt krig min kropp och själ har fått uppleva, men med tre barn finns såklart inte den tiden. Kroppen känns inslagen.Ont överallt och jag ser för första gången ut som en småbarnsmorsa i ansiktet. Mörka ringar och huden har tappat liv. Ryggen är galen, nacken, huvudet. Magen, ärret. Hoppas att this is it now, att infektionen inte kommer tillbaka. Det är nog nu. Kroppen trött. Tunga medicineringen sipprar ut i varje del av mig. Malies mage har också strulat mycket, hon skriker mest. Hela dagarna, hela kvällarna. Hoppas att jag kommer märka skillnad även på henne utan tabletterna. Undrar hur jag komemr att lyckas pusla ihop mitt liv haha! Det är verkligen helt galet :) Cazy ride. Ingen tid att äta, kissa, sova etc. tur att man är ung. 

Malie blir lugn av om "mani padme hum" - på youtbe. Buddhistiskt mantra. You enlighten me, Malie. Min lilla sötpotatis. 5 veckor gammal och det är svårt att förstå. tacksam är jag, varje dag. Att du kom.

No comments:

Post a Comment