Monday, June 3, 2013

Dansa mitt hjärta.






Sjukhus idag igen. Vaginala ultraljud och kalla behandlingsrum. Fina, indiska läkaren igen. Passar på att säga tack. Tack, tack, tack för att du är så underbar, för att du lyssnar. Varm sol utanför fönstret och soyalatte. Och min Malie. Malie fyller 1 månad idag. En månad av kärlek, kärlek, kärlek. Min varma lilla prinsesskorv. Mjuk, brun, söt, knasig, lugn, andaktsfull, nyfiken, fluffig. Ett litet murmeldjur.  Tacksam varje dag och så kär. Känns fortfarande overkligt att hon äntligen är här och att hon är hon. Att baby bird var Malie. Det bästa med kejsarsnitt och sjukdom är att man mest bara andas varandra. Omöjligt att göra så mycket annat än att bara vara. Amma, mysa, samsova, läsa böcker ooch sjunga med barnen. jag är grå och grön i ansiktet i backspegeln på bilen. Kommer hem från sjukhuset och Lughán och Uma rusar mot Malie och klappar henne på kinden. "Min lillasyster" - säger Lughán och Uma sätter på sig gummistövlarna och springer ut i trädgården, gräver efter maskar. Vill hålla mig i handen, jag andas hennes lockar, hennes leende och energi. Kvällssol och hönorna springer lösa, det är varmt. Malie har ont i magen. Äter fetaostsallad och tabletter. Tänker att det blir bra tillslut.

No comments:

Post a Comment