Friday, June 21, 2013

7 veckor.



Midsommarafton och Malie fyller 7 veckor. Jag har bakat tårta och tittat på regnet som faller utanför fönstret. Lugn dag. Lughán har varit på knäppt humöt och suttit fast med huvudet i kattluckan och låtsats som om han inte har några öron alls. Hör inte avd jag säger och ser inte heller för den delen. tror att han är trött. Jag har ont, men mår bättre, smärtstillande piller gör under och just nu är jag mycket tacksam över medicineringen. Jag som vanligtvis aldrig tar en alvedon ens. Uma vaknade med feber imorse och har varit som en slapp liten trasdocka hela dagen. Suttit i soffan med röda små kinder och somnat. Huset behöver städas men armarna finns inte tillgängliga, fulla av barn hela tiden. Malie växer så mycket, skriker mycket och har en konstant fight med sin mage. Jag sover inget om nätterna utan överlever mest på viljekraft och kärlek just nu. Pappa och mamma har varit på besök, de semestrar i Whitby över helgen och sen kommer mamma och stannar en vecka. Det ska bli mysigt. Tänker mycket, hela tiden, ibland hinner jag skriva ner saker, ibland inte. Livet rusar på, Malie växer, kattungarna växer. Mycket kärlek, mycket trötthet. Family life.

No comments:

Post a Comment