Sunday, June 30, 2013

En Söndag.

  Så mjuk.

 Myser i värmen och vinden.
Längtar efter att fixa klart min sleeve. 
Blev ju gravid på en sticka med en himla special someone en dag innan 
fullbordad tattoo. Då får man vänta så snällt i ca 2 år.

 Små tår.


 Hej älskling.

Får inte nog av din kind.

Idag åkte mamma hem. Jag har ganska ont, slarvar med smärtstillande och får betala för det i vanlig ordning. Tycker inte om piller i kroppen bara. Blir helt paranoid och tror att levern snart kommer att ge vika. Men livet som hemmamamma är väldigt fysiskt och det stretar emot så fort jag lyfter Uma blåklocka. Då får man käka piller, så är det bara. Smärta från helvetet = mamma som klagar och stönar och stånkar och inte orkar riktigt. Och då är det ju bättre med piller för en butter mamma är verkligen inte bra. Malie släpar jag också omkring på hela dagarna förstås. Vispar Gaviscon i avkokat vatten, små plaströr med ilsken medicin som doftar alkohol. Hon är en riktig trooper min kärleksmums. Gav mig till och med världens största leende idag när jag fångade de sista dropparna av gavisconvätska på plastskeden och skrapade in i lilla munnen. Mammas goskorv. Hon är världens snällaste! Bara magen som krånglar, så typiskt. Älskade, känsliga, gulliga, knasiga, roliga, mjuka, lena, milda. Hon ler mer och mer och det är verkligen helt underbart. Drar in hennes doft så mycket jag kan. Mmmmm Malie, du är helt otroligt underbar. Det är ett evigt pillande att få dagarna att gå ihop och ibland blir det bara pannkaka iallafall med tre skrikande barn vid ens fötter/barm. Man får ramla som trebarnsmorsa med barn födda tätt, så mycket har jag hunnit lära mig iallafall. Fall seven times, get up eight.
Det är rörigt och körigt och kärlek på vår planet. 

Svårt att förstå att det redan är 1:a Juli imorgon. Helt galet. Sommar? Det är ganska kallt här, regnar mycket. Idag var det dock sol på eftermiddagen och det var så skönt. Vi var alla ute i trädgården och T klippte häcken, Lughán sprang omkring med sina grenar och Uma var tokig. Malie och jag låg mest på en filt och pratade och pussades. Kattungarna växer, hönsen glada. En råtta i komposten. Lite smått och gott och ganska lugnt. Tom jobbade igår och då känns helgerna alldeles galet korta. Önskar att man vore rik så att hela familjen kunde få semester tillsammans någon gång. En vecka utan stress, så skönt det vore! Imorse fick jag och T sovmorgon tillsammans. Utan barn. Mamma tog Malie och de andra två, vi fick sova och kramas och mysa. Utan gravidmage, post - op kropp eller nyföding. Bara vi två. Min älskade kille. Vi sliter hårt båda två och behöver få krama in lite energi i varandra ibland. 
Älskar honom så.

Snart i säng, ska bara dricka te och andas lite först. Imorgon är det en ny dag och Lughán går på förskola på morgonen. All is good. Bara så in i bängen trött men det är väl helt normalt I guess. 

No comments:

Post a Comment